Bizonyára sokaknak feltűnt a közelmúltban, hogy F1 logós járművek járták a várost. Feltűnt ez a Newjság szerkesztőinek és segítőinek. Utánajártunk, és egy olyan információ került a birtokunkba, amit nem hagyhatunk ki, hogy elsőként szellőztessünk meg, és aminek a bejelentését az országgyűlési választások finisére időzítettek volna az ötletgazdák.
A Hungaroring ideje lejárt, és Bernie Ecclestone új helyszín után nézett, amit kihasznált egyik országgyűlési képviselőjelöltünk, és tárgyalásokat kezdett az F1-guruval arról, hogy az új, Közép-Európa Nagydíjnak elkeresztelt versenyt Szarvason rendezzék meg utcai pályán, amit Tessedik-ringnek neveznének el. A jelenlegi versenysorozatban 5 utcai pálya van – Szingapúr, Melbourne, Montreal, Valencia és Monte Carlo. Ilyen impozáns társaságba kerülni nagy megtiszteltetés. A szarvasi verseny lenne az évad első derbije, így nem március elején indulna a versenyszezon, hanem február közepén. A futam igazi kuriózum lenne, téli verseny, ahol slick gumi használata nem lenne megengedett, viszont a gumigyártók egyedi szöges téligumikkal készülnének a megmérettetésre, amiből négy garnitúrát lehet majd elhasználni egy versenyhétvégén. Azért esett erre a hétvégére a választás, mert ekkor elég nagy valószínűséggel van még hó a városban, ill. annak hiánya esetén a hóágyús havazást lehetővé teszi a hőmérséklet.
Nézzük a technikai részleteket. A start/cél a Szent Klára Katolikus Templom bejáratával lenne egyvonalban. A rajtrács vége a Coop Diszkont előtt lenne. A boxutca a most felújított Fő téri Általános Iskola előtt lesz, már amennyiben az új kormány együtt tud majd működni az új városvezetéssel.
A menetirány szerint az első kanyar a Bárány-fogadóhoz lett tervezve. Egy 200 méteres egyenes szakasz után a Budai Nagy Antalra egy éles jobbkanyarral fordulnának a versenyzők, majd egy kicsit sem könnyebb jobbos után a Lehel utcán visszaautóznának a Szabadság utcára, megkerülve így a Postát, aminek a tetején a tervek szerint egy gold tribün lenne. A mezőny áthaladna a Körös felett a 44-es hídján, majd az Arborétum utcáról a kosárlabdapálya mögött egy pontonhídon ismét át a Körösön a Szent István parkba. A kastély kerítése mellett az Evangélikus Ótemplomot a Tessedik-sikánon megkerülve a Kossuth utcában folytatódna a pálya egészen a Deákig, ahol egy nagyon lassú balkanyar után, aminek a neve Csiga-sikán lenne a temetők felé vennék az irányt a pilóták. A névválasztás nem véletlen, két oka is van. Itt a versenyzőknek vissza kell majd kapcsolniuk második fokozatba, mert kb. 48 km/órás sebességgel, F1-es mércével csigatempóban tudják csak bevenni, a másik pedig az, hogy itt szokott legtöbbet előfordulni a névadója. Rá való tekintettel ennél a kigyorsításnál egyedül itt lehet két másodpercig használni majd a kinetikus energia-visszanyerő rendszert, a KERS-t.
A Deákról egy éles jobbos után a Somogyin a Vasút utcára jutnának a versenyzők, amin egy kis kitérő (Hoffman János – Bem József – Hunyadi János) közbeiktatásával érnének el a Dózsa György utcára, ahol délnek veszik az irányt a Kossuth Lajos utcáig. Itt mindenki padlógázt nyom majd egészen a Békéig, és így jutnak vissza a Diszkont-kanyaron át a főutcára, a befutóhoz. A Bem József utcát az F1 atyaúristen személyes kérésére kellett felvenni a nyomvonalba, mert ide kerülnek majd a lengyel-magyar barátság jegyében érkező Kubica-szurkolók tribünje. A Forma 1 pápájának egy kérése volt, mégpedig az, hogy a kanyarok és sikánok nevei ne tartalmazzanak ékezetes magánhangzókat, mert Európa butább része nem tudja ezeket kimondani.
A pályát Vettel már tesztelte szimulátoron, és a 4895 méter hosszú pályán 1:32:12-es köridőt futott.
Az infrastrukturális lemaradás behozására is született már terv. A nagyszámú autóval érkező vendég részére az egyik parkolónak az egykori ÖKI kísérleti telepe lenne megnyitva, ahonnan HÉV-szerű, ultramodern járatok viszik majd a nézőhelyükre az F1 őrülteket.
Köszönjük, hogy végigolvasta agymenésünket, ami azért született, mert úgy nézett ki, hogy hétfőre nem lesz anyagunk a főoldalra. Ne vegye komolyan, de terjessze!