A TISZK-ben Battonya, Sarkad, Gyomaendrőd, Szeghalom és Békéscsaba szakközép és szakképző iskoláin kívül Szarvas is részese volt az immár Vajda Péter nevére hallgató intézményének ide vonatkozó tagintézményeivel, ami egyben a szervezet vezető egysége is volt. Ahogy azt az Igazgatónő elmondta, a szakközépiskolai képzések nem tudnak elég rugalmasan alkalmazkodni az élet szakember-igényeihez, így bizony sokszor munkanélkülieket termelnek. Ezzel a szakképző modellel az lett volna az elérendő cél, hogy ne morzsolódjon le senki, ill. olyan végzettséggel kerüljön ki, amivel el is tud helyezkedni. Nyilván ez utópisztikusnak tűnik a mai világban, de dr. Pusztai Andrea büszkén említette meg, hogy az itt képzett fodrászok 100%-a munkát talált az iskola elvégzése után. A képzések tervezésekor, ill. azok szakmai ismeretanyagának kidolgozásakor figyelembe veszik a munkaadói oldal igényeit is. Ennek helyességét egy pályakövetési rendszer kialakításával mérik, amin keresztül visszajelzést kapnak a képzési rendszerből kilépő diákokról. Az elmúlt két éveben mintegy harminc tananyag került kidolgozásra, amik tulajdonképpen tanári kézikönyvek, feladatlapok, felmérések, de folyamatosan képzik a tanárokat is akkreditált képzések formájában.
Remélik, hogy ez a TISZK rendszrű képzési modell eléri a célját, és nőni fog a szakképzések vonzereje.