Az est során három-négy saját írás felolvasása után továbbadták a mikrofont, miközben szerencsétlen néni már sokadszor húzott valami nagyon nehezet a fekete-fehér filmen a költők mögötti kivetítőn.
Ahogy azt a Tessedik Sámuel Múzeum igazgatója, Roszik Zoltán, bemutatójából kiderült, mindhárom fiatal költő máris több kötetet és egyben jelentős életművet tudhat maga mögött és mindannyian publikálnak a jelentősebb irodalmi újságokban, oldalakon. A legutóbbi Hartay-kötet, a Nyúlzug visszatérő vendége lakásunk asztalának, és bele-bele olvas a család minden tagja. Miért kerül mindig elő? Talán azért, mert a mai felgyorsult világban elég csak felütni valahol, beleolvasni, és mosolyogva lehet továbbállni, miután megtudtuk, hogy mi a “Felirat egy focipálya kerítésén”: Ez pálya! Focizni.
Hartay egyébként egy újfajta alkotói módszert dolgozott ki, amikor behunyja a szemét és arról ír, amit először meglát. A módszer eredményeinek összefoglaló neve: szemhunyások.
És befejezésül álljon itt egy Hartay-vers, az “Extraszisztolé”
Megijedek, ha félrever a szívem.
Hiába kapcsolok ki,
rámcsörög a halálfélelem.
Talán a hipochondria is egy hobbi.
Mit kezdenék odaát?
Kimennék megnézni a szántást, ha van.
A földben nem holtak,
élők morzsolódnának az eke alatt.
Ének is szólna. Átdübörögnének
koncertek hangfalai.
Leülnék a túlvilági gátoldalon,
s észrevenném, hogy nincs szívem, nem sietek.
Ott ácsorogna mindenki, várakozás nélkül.
Olyan lenne, mint a nyolcvanas években,
amikor lejöttek játszani a többiek,
és senkinek sem volt órája, telefonja.
Szülők helyett Isten szólna,
hogy későre jár, haladjak felfelé.
Abban reménykedem,
hogy ott, a túloldalon is
lehet majd jókat aludni.
{jomcomment}