A vendégeket Rohony Miklós, a Szarvasi Mozzarella Kft. ügyvezető tulajdonosa, Bagócsi Szilárd termelési igazgató, Nagy Sándor kereskedelmi igazgató és Rithné Kovács Ágnes gazdasági és pénzügyi igazgató fogadta. A szűkkörű megbeszélésen a cég vezetője az 1991-es alapítástól az üzem történetén keresztül bemutatta, hogyan lett egy örménykúti kis vállalkozásból egy közel 100 főt foglalkoztató országos piacvezető egy olyan, a magyar gyomor számára teljesen ismeretlen területen, mint a friss, olasz típusú sajtok. A Szarvasi Mozzarella tulajdonosa rámutatott arra, hogy ma Magyarországon az értéket előállító cégek semmivel sem kapnak több támogatást, mint azok a két-három fős, egy kis irodában elférő vállalkozások, akik külföldről behozott, sokszor kétes minőségű termékkel csencselnek, és akik a saját hasznuk mellett sem munkahelyet, sem másmilyen járulékos értéket nem teremtenek. Nagy Sándor kereskedelmi igazgató elmondta, hogy nekik nem is a minőségi terméket előállító hasonló cégek okozzák a legtöbb fejfájást, hanem azok, akik a gyors haszon reményében nem megfelelő minőségű, ennek következtében olcsó termékekkel árasztják el a piacot. A mindennapok nehézségeihez, a magas tejárhoz, a multinacionális áruházláncokkal a bennmaradásért vívott mindennapos küzdelemhez nem csak árpolitikájukkal járulnak hozzá ezek a kis kereskedőcégek, hanem azzal is, hogy a gyenge minőségű termékek miatt a vevőkben megrendül a bizalom magában a mozzarella sajtban, mint termékben, ami visszaüt a Szarvasi Mozzarellára, mint cégre, mert a fogyasztók fejében a kettő között a két évtized alatt kialakult egy szoros kapcsolat.
A megbeszélés után Bagócsi Szilárd termelési igazgató vezetésével bemutatták a cég termelő egységét, a legutóbbi, és legnagyobb léptékű beruházását, az új üzemcsarnokot és a vele szerves egységet alkotó új logisztikai központot, ami alig két éve került átadásra. A laboratóriumi körülmények között dolgozó gépek mindegyikén matrica, hogy milyen pályázati forrásból, milyen szervezet támogatása mellett sikerült hozzájutni. Az üzemlátogatás során a vendégek betekintést nyerhettek a sajtok termelési technológiájába. Budai Gyula érdeklődését és segítőkészségét a problémák iránt jelzi, hogy nem egy villámlátogatással kívánt eleget tenni a meghívásnak, hanem a késő délutánba nyúló látogatáson folyamatosan érdeklődött arról, hogy látják a magyar termelővállalatok tulajdonosai a jelenlegi helyzetet, miként és mivel tudná a tárca fenntartani, esetleg növelni a vállalkozói és a befektetői kedvet a vidéken, erősíteni az ilyen vállalkozások pozícióját a piacon.
A Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkárának tanulmányút – a látogatásnak járulékos “haszna”- volt az a pár kilométernyi autózás, amikor járművével rátévedt a berényi útra is, ahol ízelítőt kaphatott a magyar vidék útviszonyairól, ami még a 44-es után is tudott újat mutatni neki.
A Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a Szarvasi Mozzarella Kft-nél tett látogatása után Erdélyi István meghívására a Gallicoop Pulykafeldolgozó ZRt-nél tájékozódott a baronfiágazat problémáiról.