Akkor a tények. A pálya mérete 40×20 méter. Mintegy 8 tonnányi acélszerkezet tart olyan 1300 négyzetméternyi ponyvát. A grund aljzatának az egyenetlenségeit egy alap dobogóval egyenlítik ki, ami újabb három tonnányi, 560 lábon álló acélszerkezetet jelent. Ezeket egy kamionnyi falappal fedik majd le, amit vízzáró főlia fed majd. Erre jön a 16 kilométernyi csőrendszer, amiben -7–10 fokos hűtőfolyadék kering majd. Medgyesi Tamás számításai szerint ebből Öcsödig lehetne egy 2-3 centiméter széles jégpályát építeni. Azért jobb, hogy nem emellett a változat mellett döntött!
A “hideggyárnak” nevezett hűtőrendszert a legmodernebb japán berendezések alkotják. Az 5000 liternyi hideget egy olyan teljesítményű keringtetőszivattyú tolja a csőrendszerben, ami 8 nagyobb – a kivitelező hobbiját ismerve, cefrés hordóről lehet szó-, töltene meg. Másodpercenként.
Kiszolgálósátor is készül. Ebben öltöző, jégbüfé – teával, forró csokival és forralt borral -, korcsolyakölcsönző és élező kap helyet.
Mi történt eddig? Január 3-án a Város hivatalosan is a rendelkezésükre bocsátotta a területet, elkezdődhetett a grund bontása. Másnap megérkeztek a sátor anyagai a helyszínre, hogy 5-én egy hatalmas daru segítségével összeállítsák a vázat. Hétfőn ponyva alá került minden és elkezdődött a hideggyár szerelése. Épp időben, mert egy kisebb hónyomásra való próbába ma reggelre beszállt a természet.
A mindenkit izgató kérdés, hogy mikor nyit. A tervek szerint január végére minden kész, már csak az E.On a szűk keresztmetszet, de fejcsóválva elképzelhetőnek tartják, hogy addigra meg legyen oldva az áramellátás is.
Az első csúszkálást Medgyesi Tamás január 30-a és február 7-e közé tartja reálisnak.
A tervek szerint a jövőben szeptember elejétől már lehetne korizni egészen az április végi sátorbontásig. Nem kell 30-40 kilométert utazni, hogy korizni lehessen, arról nem is beszélve, hogy ez nagyobb lesz a szentesi pályánál. A neve Vidám Szarvas Jégpálya lesz.