Szombaton ismét beindították a Szárazmalom öreg szerkezetét, hogy a turisták érdeklődő tekintete mellett bevezessék Jellemet és Kedvest a járomkerékbe. A 170 éves malmot a közelmúltban, 50 évnyi pihenés után tették ismét működővé az ipartörténeti emléket, így ez lett az ország egyetlen eredeti állapotában és helyén fennmaradt, működő járgányos malma. Fénykorukban több mint 30 ilyen Szárazmalom volt Szarvason, többnyire a bevezető utak mentén.
Az, hogy hogy kerülnek be a lovak a kerengő belsejébe, mindig találgatásra adott okot. A legnépszerűbb magyarázat az volt, hogy a lovakat még csikókorukban tették be, majd ott nőttek fel. Természetesen ez nem így volt. Ezt a látogatóknak meg is mutatta Bencsik Pál, Kedves és Jellem hajtója, aki a hatalmas küllős kereket egy egyszerű szerkezet segítségével kiakasztotta, hogy a lovak kényelmesen besétálhassanak az erre a célra kialakított hám elé.
A szárazmalmok működéséről Roszik Mihály adott kimerítő tájékoztatást. Részletesen elmagyarázta, hogy a lovak által hajtott kerék hogyan adja át a hajtást a forgó malomköveknek, mitől lesz finomabb, vagy durvább szemű a gabona őrleménye, de alaposságában kitért lengőkaros mécses funkciójára is.
Míg odabent a férfiak tartották fenn a látogatók figyelmének fonalát, odakint a hölgyeké volt a terep. Az udvaron felállított sátrak alatt a Gobelin Hímző és Kézimunkaszakkör tagjai kisebb kiállítás keretében végezték kedvenc hobbi tevékenységüket, ill. mézeskalács bemutatót tekinthettek meg az édesszájúak.