Menu
in ,

Terítéken a szentandrási „Don-kanyar”

A szentandrási „Don-kanyar”

Békésszentandrási útügyekről tartott kedden délután közös sajtótájékoztatót Sinka Imre polgármester és Samu Tamás Gergő, a Jobbik Békés megyei elnöke.

Az apropót az szolgáltatta, hogy a Békés megyei közgyűlés a napokban meghallgatta a közútkezelő megyei vezetőjének beszámolóját. Ezen az ülésen Samu Tamás Gergő (aki tagja a megyei közgyűlésnek) felvetette Békésszentandrás utakkal kapcsolatos gondjait.

– Arról kérdeztem a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei vezetőjét, mit szándékoznak tenni a békésszentandrási 44105-ösz számú út állapotának javítása érdekében. Sajnos semmilyen biztató választ nem kaptam. Az indok ezúttal is az volt, hogy nincs rá pénz – mondta Samu Tamás Gergő. Hozzátette: Békés megye útjainak 2/3-a nem megfelelő állapotú. Az utak fejlesztésére szánt források döntő része ennek ellenére mégis a nyugati országrészbe megy.

A Jobbik megyei elnöke beszámolt arról is, hogy a megyei közgyűlés ugyanezen ülésén felvetette az M44-es út békésszentandrási lehajtójával kapcsolatos kérést. Érdemleges választ azonban erre sem kapott. Samu Tamás Gergő megjegyezte: nem érti, hogy amikor a közgyűlés a közútkezelő vezetőjét hallgatta meg, akkor a megyei útügyi biztos miért nem volt jelen. Hangsúlyozta: bízik abban, hogy ha minél több fórumon felvetik a békésszentandrási útügyi gondokat, akkor előbb-utóbb megoldódnak azok.

Sinka Imre, Békésszentandrás polgármestere a települést kettészelő 44105-ös számú útról elmondta: azt utoljára 1986-ban újították fel, azóta csak kisebb foltozgatásokat végzett rajta a közútkezelő.

– Ez a kátyúkkal teli út az elmúlt évek alatt több tízmilliós kárt okozott a helyi autósoknak. A biciklisek közül is annyian elestek már a gyalázatos állapotban lévő nagy kanyarban, hogy azt a szentandrásiak elkeresztelték „Don-kanyarnak”. A közútkezelő semmi másért nem jár ide, mint az út menti fákat kivágni. Az út állapotával, amely megkeseríti a helyiek életét, egyáltalán nem törődnek – hangsúlyozta a polgármester. Hozzátette: igazságtalannak tartja, hogy a nyugati országrészben élők jobb utakon járhatnak, oda több pénz megy, pedig az itteniek is ugyanúgy fizetik a súlyadókat.

Az M44-esről szólva Sinka Imre elmondta: csak annyit kérnek, hogy építsék meg a szentandrási lehajtókat, amelyekhez csatlakozva később jó minőségű bevezető út is építhető. Ha ezt a lehetőséget nem adják meg, félő, hogy Békésszentandrás minden téren (turizmus, befektetők) hátrányba kerül.

Leave a Reply

Exit mobile version