A címben szereplő mondat Rohony Miklós szájából hangzott el, mikor Dankó Béla országgyűlési képviselővel, útügyi biztossal találkozott a Szarvasi Mozzarella Kft. örménykúti telephelye előtt. Ahogy azt a cég tulajdonosa elmondta, sokszor megkapják a partnereiktől, hogy hozzájuk még út sem vezet. Ezt értelmezhetjük úgy is, hogy a Szarvasi Mozzarellához nem vezet út, mert ha a mezőberényi utat tekintjük, lassan igaz is, de úgy is, hogy a térségbe nem vezet, mert az meg tény.
– Több, mint 30 milliárd forint az, amit sikerült a pénzügyi tárcának előteremtenie arra, hogy most a legszükségesebb, a legfontosabb, valamint a legrosszabb állapotú utakat felújítsuk. Ennek a felmérése folyik most- mondta Dankó Béla. Elsősorban a települési vezetőket keresi meg, hiszen a polgármesterek tudják, hogy hol szorít a cipő, de meglátogatja a cégvezetőket is, akik őt valamilyen formában megkeresték, mint ahogy tette azt a Szarvasi Mozzarella ügyvezető tulajdonosa is. Neki az ígéretet tudta tenni, hogy a listájában előkelő helyre próbálja rangsorolni a cégéhez vezető út javítását, hiszen egy sok embert foglalkoztató, országos hírű cégről van szó.
Dankó Béla elmondta: reményeik szerint néhány héten belül megtörténnek azok a döntések, amik lehetővé teszik, hogy még az idén elkezdhessék a javítási munkálatokat. Arról nincs szó, hogy minden rossz utat fel tudnak újítani, mondta, de ez csak az első ütemben. A felújítási munkálatok fedezetét a használatarányos útdíj adja majd meg. Sajnos a korábbi autópálya fejlesztések PPP-s konstrukciója sok 100 milliárdot elvisz a költségvetésből, aminek most itt lenne helye.
Egészen addig amíg nincs megfelelő úthálózat hozzá, nincs remény, hogy termelők költözzenek ide, jelentette ki az M44-essel kapcsolatban az útügyi biztos. A három részre osztott Kecskemét-Békéscsaba közötti gyorsforgalmi út középső, Tiszakürt-Kondoros közötti szakasza mellett szól az, hogy a 44-es itt átmegy a településeken. Sajnos az előkészítettsége le van maradva, a kisajátítások nem fejeződtek be, tervezési hiányosságok és hibák történtek, régészeti feltárások nem zajlottak le, mondta a minket érintő középső szakasszal kapcsolatban. Egy ötlete szerint, hogy minél gyorsabban elindulhassanak a munkák, a közbeszerzést már azelőtt elindítanák, mielőtt az előkészítési munkák lezárulnak. A másik két szakasz még hosszabb lesz, ott még jobban le vannak maradva mindennel. A Kecskemét-Tiszakürt szakaszt az is akadályozza, hogy a Szolnok-M5-ös autópálya, amibe becsatlakozna az M44-es, még a kanyarban sincs.
Reméli, hogy az M44-es elkészültével pl. a Mercedes gyár beszállítói megtelepedhetnek itt, ami új munkahelyeket teremthet, több diplomás munkahelyet jelentene, visszajönnek, vagy el sem mennek a fiatal diplomások.
-Reális közelségeb került a kormány döntései alapján, én nagyon bízom benne, hogy semmilyen akadály nem lesz és akár már jövőre elindulhat az építése, de ha véletlenül mégis közbejön valami, akkor legkésőbb 2015, én úgy gondolom- fejezte be a newjságnak adott interjúját Dankó Béla.