Szarvas legnagyobb munkáltatója, a Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. huszonnégy évvel ezelőtt, 1989-ben alakult. Ma már többségi (85 százalékos) magyar magántulajdonban van és 900 embernek ad munkát.
A Gallicoop Magyarország legnagyobb pulykatermelő- és feldolgozó cége, a hazai termelés mintegy 40 százaléka innen kerül az üzletekbe. Idén tervek szerint mintegy 35 ezer tonnányi élőállatot dolgoznak fel. Ennek 75 százalékát friss darabolt húsként (mell, alsócomb, felsőcomb, máj, zúza stb.) értékesítik. Nyolcezer tonnányi töltelékárut készítenek, a panírüzemből pedig várhatóan 4200 tonnányi termék kerül ki (a panírüzem éves kapacitása egyébként 5 ezer tonna). Termékeik 65 százalékát a hazai piacon, 35 százalékát pedig külföldön értékesítik. Ausztriába, Németországba, Angliába, Olaszországba, Japánba, Romániába, Szlovákiába, Szlovéniába, Horvátországba és Oroszországba is szállítanak. Idehaza egy kivételtől eltekintve minden nagy élelmiszerkereskedő-lánc forgalmazza a Gallicoop termékeit.
A cég sikereinek egyik legfontosabb alapja a zárt rendszerű termelési integráció. A termékek gyakorlatilag az „óltól az asztalig” nyomon követhetők. A szülőpár-állományoktól a keltetésen, előnevelésen, hizlaláson és a feldolgozáson keresztül minden egyes lépés ellenőrzött és visszakövethető a kódok alapján. Ez élelmiszerbiztonsági szempontból nagyon lényeges kérdés. A zárt integráció keretein belül a törzsállomány nevelését, a tojások termelését, továbbá a hízóállatok előnevelését és hizlalását a részvénytársasággal hosszú távú szerződéses kapcsolatban álló termelők végzik.
Az integráció mellett a jól működő belföldi disztribúció és természetesen a termékek kiváló minősége is a siker fontos záloga. Az alapításkor csak vágóhídként működő üzemben ma már közvetlen fogyasztásra szánt, és minőségileg korszerű termékek széles skáláját állítják elő. Az elsődleges feldolgozás során előállított friss húsok mellett a termékkínálatot a kolbász- és sonkafélék, a felvágottak és a májasok, a főtt-füstölt szárazáruk, a párizsi és virsli, valamint a panírozott termékek alkotják. A piac követelményeinek eleget téve egyre több termék egalizált kiszerelésben (meghatározott súly) kerül a boltok polcaira.
A Gallicoop Zrt. az elmúlt évtizedek során töretlenül fejlődött, újabb és újabb beruházásokat hajtottak végre. A 2012-es esztendő a cég történetének legnehezebb éve volt, ekkor nagyobb fejlesztéseket nem tudtak megvalósítani. Jövőre azonban ismét egy jelentős beruházást terveznek: 300 millió forintból új, 600 tonna fagyasztott áru befogadására alkalmas hűtőházat építenek.
A tartalékok feltárása érdekében a cég megkezdte az úgynevezett line folyamat-szervezési, hatékonysági rendszer kidolgozását. Ennek lényege, hogy a termelés minden pontján feltárják a megtakarítási lehetőségeket. Felmérik minden egyes gép és berendezés tényleges kapacitását, a maximális kihasználtság érdekében. A panírüzemben és a szeletelő-csomagolóüzemben már megtörtént ez a felmérés.
Az idei év újdonságai közé tartozik, hogy egyes termékek új csomagolásban jelennek meg. A rúdáruk esetében már megtörtént a váltás, a Natura-termékcsalád pedig karácsony előtt jelenik majd meg új köntösben.
A részvénytársaság munkáját, eredményeit számos díjjal ismerték már el. Termékdíjaik között szerepelnek vásári nagydíjak, mint amilyen a 2002-ben a panírozott valódi pulykamell szeletért kapott Foodapest sikerdíj. Ugyanezt a díjat kapta 2004-ben a pulyka darált hús, 2006-ban pedig a Körös paprikás mellsonka. Több termékükkel is elnyerték a Foodapest újdonság díjat, valamint a Magyar Minőség Társaság és a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség Magyar Minőség Háza díját is.
Tevékenységi díjaik között van a Dél-Alföldi Regionális Minőségi Díj, amelyet a minőséggel kapcsolatos tevékenységük elismeréseként, nagyvállalati kategóriában kaptak 2003-ban és 2007-ben. Környezetvédelemmel kapcsolatos beruházásaik révén 2004-ben elnyerték a Környezeti Megtakarítási Díjat, 2006-ban pedig a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumtól kapták meg a Magyar Agrárgazdasági Minőségi Díjat.
Tavaly a Gallicoop bekerült a vezető hazai márkák közé, azaz elnyerte a MagyarBrands díjat. Idén júliusban pedig a legkiválóbb üzleti márkáknak járó elismerést, a SuperBrands díjat is megkapták.