Magyar Asztalos újság által meghirdetett asztalos tanulmányi versenyre intézményünk, a Székely Szakképző Iskola végzős asztalos diákjai is beneveztek. Az első forduló internetes feladatsorát kiválóan megoldották. A résztvevő 43 középiskolai csapat közül a 10. helyről kaptak a székelyes asztalosok meghívást az országos döntőre.
Így a Magyar Asztalos újság által szervezett asztalos tanulmányi verseny országos döntőjén a Székely Mihály Szakképző Iskola csapata is részt vett, melyre március 06-07-én került sor. A versenyen 14 hazai és 2 külföldi csapat résztvevői mérhették össze a tudásukat.
A szakmai feladatok két részből álltak.
A főfeladat egy háromlábú pad elkészítése volt, amire csupán 7 óra állt a csapat rendelkezésére. A látszólag egyszerű ülőalkalmatosság rétegelt lemez tetőből és juharfa lábakból épül össze. Az ülő rész mindkét oldalát dekoritlemezzel kellett bevonni, melyhez hőprést használtak a tanulók. Ragasztás után a tető formáját alakították különböző sablonok és marógép segítségével. A lábakat speciális csapozással kellett összeépíteni, melynek nehézségét a szög alatti vállazások adták. A feladat zsűrizői a ragasztás előtti csapozásokat is átvizsgálták és értékelték. Összeépítés után a készterméket narancsolajjal felületkezelték a diákok. Ez a termék adta a verseny pontjainak 70 %-át.
A második napon különböző szerelési és modern asztalosipari feladatokat kellett megoldani a leendő asztalosoknak. Erre a feladatsorozatra 3 óra volt biztosítva. Nyolc standon mérhették össze tudásukat a csapatok. A feladatok igen sokrétűek voltak: korszerű bútor vasalatok beépítése, marószerszámok összeépítése, fafajok meghatározása, bukó-nyíló ablakzárak felismerése.
Tanulóink jól vették az akadályokat, minden feladatot szakmailag jól teljesítettek. Igaz dobogós helyet nem hozott a csapat, de a tapasztalatgyűjtés, a felkészülés tanulságai, a versenyzés alapján elégedetten érkeztek haza.
Összességében megállapítottuk, hogy rengeteg hasznos tapasztalatot szereztek a versenyző diákjaink, amit a későbbi tanulmányaik, illetve a szakmai élet során tudnak alkalmazni. A beszámolókból, az ott szerzett tapasztaltakról, élményekből lehet a feljövő generációnak erőt merítenie, hogy igenis érdemes ezt a szép szakmát tanulni.
Csikász Pál szakoktató