Menu
in ,

Mi lesz a szentandrási „Don-kanyarral”?

A kérdés időről időre napirendre kerül, a válaszok között pedig már szerepelt több ígéret, az illetékes szervekkel és politikusokkal történő egyeztetés, valamint az önkormányzati önerőből történő kátyúzás is. A helyzet az elmúlt hónapokban tovább romlott, a legkritikusabb állapotban lévő, mintegy 200 m-es szakaszt több helyen 30-40 cm mély kátyúk tarkítják.

– A szomszédomnak kisebb gyűjteménye van már az itt elhagyott dísztárcsákból – mondja elkeseredve az egyik szomszédos utcában lakó férfi. De rendszeresek ezen az úton a kisebb-nagyobb esések, és láttam már féltengelytörést is.

A legtöbben igyekeznek elkerülni az említett útszakaszt, a kerékpárosok pedig az út helyett a járdát választják, ahol ugyan szabályt sértve, de biztonsággal tudnak közlekedni. A település vezetése öt éve küzd a változásért, egyelőre sikertelenül.

– Ez az utunk lassan már csak saját felelősségre járható. Itt már annyi fáradtságot sem vesz a fenntartó, hogy kitegye a rossz útszakasz táblát, mert ez felfelé minősíteni ezt a szakaszt – mondja keserűen Sinka Imre polgármester. Az ígéretekkel tele van már a padlás. Legutóbb a választások előtt hangzott el, hogy felújítanak egy 200 m-es szakaszt, de ezt sem tartották be.

Megkerestük a fenntartó részéről is a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t., a település által sürgetett kérdésekkel. Pécsi Norbert Sándor, a közútkezelő kommunikációs osztályvezetője alátámasztotta, a bekötőút felújítása valóban évek óta napirenden van. Korábban már a kiviteli terv is elkészült, mégpedig 2010 előtt egy, az önkormányzatok részére kiírt felújítási pályázat kapcsán, de akkor nem kapott támogatást. Azóta a fenntartó folyamatosan szerepelteti javaslati listáin, a jövőbeni kilátásokról azonban semmi konkrétummal nem tud szolgálni.

Hozzátette, a listán jelenleg az út 2,5 kilométer hosszúságú belterületi szakasza szerepel, amely tartalmazza az említett balesetveszélyes kanyart is. Ez a beruházás a becslések szerint bruttó 500 millió forintból valósulhatna meg. Nyomatékosította, a kiválasztás és a megvalósulás nem társaságon múlik. A cég ugyanis az állami költségvetési forrást az országos közutak fenntartására kapja, a teljes körű vagy nagyfelületű beruházásokra szánt források felett nem a társaság rendelkezik.

A település vezetője ígéri, nem hagyja veszni az ügyet. Amennyiben szükséges, az önkormányzattal karöltve drasztikus lépésre szánja rá magát, amely mind az országos sajtó, mind a fenntartó figyelmét ráirányítja az áldatlan állapotú útszakaszra.

Leave a Reply

Exit mobile version