in ,

Hajnalhasadás

Lakossági fórumra hívták körzetük lakóit Molnár Istvánné és Lázár Zsolt önkormányzati képviselők. Az eredeti téma a Hajnal, korábbi, férjezett nevén Dimitrova utca útburkolatának javítása lett volna, mert az több helyen meghasadt, és az utóbbi időben sokat romlott. Persze sok szarvasi utca lakója hálát adna egy repedt útburkolatnak is, de erre meglehetősen kevés a remény, derült ki a fórum során, mert uniós pénzek vagy 5 évig egészen biztosan nem lesznek erre a célra, mint ahogy annak idején a városközpontra volt.

Többen abban a hiszemben érkeztek, hogy konkrétumokat fognak hallani. Nekik csalódniuk kellett, ugyanis Molnár Istvánné a tervezgetés fázisába is bevonná a lakókat.

– Voltak lakosok, akik jelezték azt, hogy az önkormányzati rendelethez csatlakozva szeretnének az útépítési programba bekapcsolódni, és akár önerővel is ehhez hozzájárulni – mondta Molnár Istvánné bevezetőjében.

– Ennek az alkalomnak a lényeges pontja az, hogy hogy tudunk megoldást találni (az útépítésekre). Van egy döntés, aminek a lényege az, hogy az önkormányzat 50%-ban kívánja támogatni a lakossági útépítéseket. Megnéznénk, ennek hol van realitása, hogy tudjuk megvalósítani – kérte a megjelenteket Lázár Zsolt. – Meg kell néznünk, melyek azok az utcák, ahol az elkövetkezendő időszakban, amennyiben a jogszabályi környezet nem változik, komolyabb pályázati forrást tudjunk lehívni.

Az önkormányzat képviselői meghívtak két szakembert, Klimaj Attilát és Tóth Sándort is, akik készek voltak válaszolni a felmerülő kérdésekre. Klimaj Attila elsőként az árakról tájékoztatta a megjelenteket, ugyanis mint az Lázár Zsolt képviselő mondta, “fontos anyagi része van a történetnek”, mert a lakóknak forintokkal is hozzá kell járulniuk az építés költségeihez.

Klimaj Attila a Hajnal utca példáján magyarázta el a technikai részleteket, miszerint egy minimum 5 centis kötő- és egy legkevesebb 4 centis koptatóréteget kell ahhoz a töredezett betonalapra húzni, hogy az tartós legyen. Az előzőnek 5 cm-es rétegben 5000 Ft, a 4 cm-es koptatórétegnek 4400 Ft, azaz egy négyzetmétere a kész útnak összesen nettó 9400 forint lenne. Ez az a technológia, mint pl. a betonozott Hajnal utca, amivel tartós minőséget tudnak produkálni. Az aknafedelek szintbeemelése még pluszban nettó 89000 forint darabonként. Az elosztása a a költségeknek helyrajzi számra történne, azaz a sarki, hosszabb utcafrontú telkek is annyit fizetnének, mint a keskenyebb porták tulajdonosai.

A képviselők elképzelése szerint a lakossági összefogás egyik része az is, hogy az utcában lakók közül valaki felvállalja azt, hogy felméri lakossági hajlandóságot, ill. tartja a kapcsolatot az önkormányzattal. Amennyiben a lakók kétharmada benne van az útépítésben, úgy a többinek nincs más választása, a többségi akarat őket is kötelezi.

Sajnos Szarvason nem csak repedt betonutak vannak, hanem még földutak is szépszámmal. Ezeknek a javítása, vagy szilárd burkolatúvá tétele még komolyabb lakossági hozzájárulást igényel majd.

Vélemény, hozzászólás?

Erdei táborban a GFF gyakorlóintézmény óvodásai

Jól szerepeltek az aerobikosok a bajnokságon