Elsősorban a megnövekedett gyalogosforgalom és a helyi közlekedés a 44-sel párhuzamos utcákba való átcsoportosulása indokolta annak a nyolc gyalogos átkelőhelynek a megépítését, amelyek építési munkálatai jelenleg is tartanak. A Vasút utcában négy ponton, a Vajda Péter, a Deák Ferenc, a Béke és a Dózsa György utcai kereszteződésekben 2-2 zebrát festenek fel, ill. díszburkolattal látják el a felvezető szakaszt.
– Szarvas város önkormányzatának határozata alapján kezdődött meg a munka – tájékoztat Medvegy Zoltán, a Komép Városgazdálkodási Kft. útkezelője. Bár kívülről talán egyszerűnek tűnhet a megvalósítás, számos szabálynak kell megfelelni. Ilyen többek között a rávezető sáv méretezése, a szintkülönbség kiküszöbölése, a burkolati elemek minősége, a KRESZ-táblák kihelyezése, valamint az elkészült gyalogos átkelőhelyek megvilágítása.
A Deák és a Béke utcai csomópont már elkészült, és a használatbavétel is megtörtént. Július első napjaiban Dózsa utcai kereszteződésben dolgoztak a Kft. alkalmazottjai, ottjártunkkor épp a díszburkolati elemek lerakása zajlott. A kivitelezés a Vajda Péter utcában zárul, amely a korábbi városrehabilitáció miatt kevesebb átalakítással jár.
A megvalósítás teljes költsége nettó 3 millió 172 ezer 366 Ft. Ebből a Deák Ferenc utca 1,2 millió, a Vajda Péter utca 486 ezer Ft, a Béke utca 661 ezer Ft, míg a Dózsa György utca 823 ezer Ft-os nagyságrendet tesz ki.
– Az egyes részösszegek tartalmazzák nemcsak a gyalogátkelőhely kiszolgálójárdáját, hanem a környezet rekonstrukcióját is – fejtette ki a részleteket a kivitelező cég munkatársa. A sérült, elmozdult betont, imitt-amott aszfaltozott burkolatot teljesen felbontottuk, és díszburkolattal láttuk el.
A költségkülönbségeket az utca és a burkolatok szélessége is befolyásolja, a Vajda Péter utca esetében pedig a már jelentős részben rendelkezésre álló burkolat gyorsítja fel a folyamatot.
Medvegy Zoltán szerint a változás együtt jár némi forgalomlassulással is, ami ugyancsak fokozhatja a közlekedők biztonságérzetét.