Hajóval érkezett a városvezetés tegnap a HAKI-hídhoz, vagy ahogy manapság divatos nevezni, az Anna-ligeti hídhoz, amit a most megvalósult beruházás, ill. két évtized után végre ismét hídnak lehet nevezni. Bemutató zsilipeléssel áthajóztak a műtárgyon, majd kiszálltak a HAKI oldalában, hogy söröshordó gurítással hivatalosan is átadják a hidat a köznek.
2011-ben a várossal közösen számba vették, hogy a Körös vonatkozásában milyen beruházásokat lenne célszerű megvalósítani, emlékezett vissza az előzményekre Bak Sándor, a Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság vezetője. Szerencsére ezek között volt az, hogy ismét hajózhatóvá tegyék a Köröst a holtág teljes hosszában. A bruttó 353.542.109 forint összköltségvetésű projektnek három elem van. A most átadott vízkormányzó-híd mellett a Petőfi utcai mederstabilizáció, és a holtágból az élő Körösbe leeresztő gravitációs műtárgy. A 7 kivitelezésért induló közül az Integrál Építő Zrt. tette a legjobb ajánlatot a maga 252,7 milliós nettó ajánlatával, mondta Bődi János, a kivitelező elnök-vezérigazgatója, aki röviden el is magyarázta, hogy a hőség ellenére kilátogatók mit is láttak, mikor a Katalin II áthaladt a híd alatt.
– A Katalin II hajóval átmentünk a zsilipkamrán. Zárt állásban volt a felvízi billenőtáblás zsilip, ami mintegy 12-13 centis szintkülönbséget, duzzasztás tud a hat szivornyával jelenleg előidézni. Ilyenkor gyakorlatilag nem folyik át az Anna ligeti ásott medren a víz, hanem csak a bikazugi holtágon keresztül folyik – árulta el a műszaki részleteket az Integrál vezetője.
A végleges állapotát a közeljövőben nyeri el a HAKI-híd. Némi átalakítást kell eszközölni a korlátokon, hogy a nagyobb mezőgazdasági gépek is át tudjanak menni rajta. Ez a KÖVIZIG igazgatójának tájékoztatása szerint a napokban el fog készülni.