Egyik oldalról edénycsörgés, a másikról kamionok dübörgése tette színesebbé Gajdos Attila és Samu Tamás Gergő sajtótájékoztatóját pénteken délidőben. A helyszín ezúttal a Halász csárda és a 44-es közötti terület volt, a híd tövében.
Gajdos Attila elsőként a közelmúltban rendezett, nagy létszámú, zajos, a köz nyugalmát zavaró bulikkal kapcsolatban nyilatkozott meg. Feltételezése szerint szándékosan és provokatíve történnek ezek a visszatérő rendezvények. Írni fog a város jegyzőjének, ígérte, hogy keressék meg a lehetőséget ezek leállítására, de semmi esetre se maradjon ez a dolog reakció nélkül.
A Körös holtágának vízminőségével kapcsolatban arra kérte a úgy a politikai paletta szereplőit, mint a nagycsaládosokat, hogy fogjanak össze. Összefogásukkal szakmai szempontok figyelembevételével igyekezzenek kikényszeríteni a vízminőségének javítását.
Harmadikként a város közvilágítását említette Gajdos Attila. Örömét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy energiatakarékosra cserélték a korábbi enrgiazabáló izzókat, de azt elfogadhatatlannak tartja, hogy ez a takarékosság azt jelentette bizonyos szakaszokon, hogy sötétebb lett.
Samu Tamás Gergő az M44-es ügyét igyekezett felszínen tartani.
– Nagyjából tíz évvel ezelőtt már tartottunk itt hasonló sajtótájékoztatót az M44-es ügyében szintén. Emlékszem, akkor még mint országgyűlési képviselő, Földesi Zoltán megígérte, hogy ha 2-3 éven belül nem készül el az M44-es, akkor a Halász csárdában egy ebédre vendégül lát. Nem készült el, jóval több év is eltelt. Itt vagyunk megint, és nem felejtettük el, de nem az ebéd miatt szeretnénk forszírozni, hanem mert szükség lenne arra, hogy a gyorsforgalmi út megépüljön – mondta Samu Tamás Gergő.
Ez komoly veszteséget jelent a térség számára, mert a térség amúgy is leszakadóban van, állította. Az utak mentén kampányidőszakban elhelyezett táblákon láthatjuk, hogy mennyi pénzt fordítottak az utak javítására, de ezek csak pillanatnyi javulást hoznak. A kampányon kívül is a kellene foglalkozni a kérdéssel, jelentette ki. Legutóbb is ők ketten, ill. Sinka Imre tettek fel kérdéseket a közútkezelőnek. Sajnos kiderült, hogy a Békés megyei utak kétharmada a rossz és a nagyon rossz kategóriába tartozik. Országgyűlési szinten szeretnék kezdeményezni, hogy Békés megye kiemelt támogatást kapjon, mert az állagmegóvásra sem elég az, amit a közútkezelő kap.