Szarvason is elkészült az integrált kormányzati ügyfélszolgálat, azaz megnyílt a szarvasi kormányablak.
– Minden héten jövünk Szarvasra valamit átadni. Hála Istennek, a szarvasiak ehhez hozzászoktak az elmúlt időszakban. Tudom azt, hogy a szarvasiak, élükön polgármester úr is nagyon büszkék a városukra. Nagyon büszkék arra, hogy, milyen fejlődésen ment át az elmúlt időszakban, és egy nagyon élhető, nagyon szép település alakult itt ki, ahol mindenféle szolgáltatás megtalálható a településen élők megelégedésére – mondta Dankó Béla pénteken, a szarvasi Kormányablak átadóján.
Gajda Róbert kormánymegbízott kiemelte, hogy a Békés megyében található 11 kormányablak közül négy a mi választókerületünkben van: Gyomaendrődön, Dévaványán, Békésen és immár Szarvason is.
– Azt kell mondanom, hogy Békés megye egyik legkiválóbb településéről van szó. Amikor Békés megyeiként az országban járok, és kiderül, hogy Békés megyei vagyok, és beszédbe egyedek másokkal, akkor Szarvasra kerül a szó. Mindenki szokta ismerni ezt a települést, kiváló természeti adottságait, kulturális környezetét, azt a polgári kisugárzást, ami erre a városra jellemző – mondta Gajda Róbert, és gratulált mindezekhez Babák Mihály polgármesternek. – Ehhez szerettünk volna mi is hozzájárulni, ennek a kormányablaknak a kialakításával. Én azt gondolom, hogy az egyik legjobb kilátással rendelkező kormányablak az egész országban.
– Szeretnénk azt, hogy az állampolgárok olyan szolgáltatással tudjanak találkozni, amikor bejönnek ügyet intézni az állammal kapcsolatban, amit kulturált körülmények között tudnak elvégezni – jelentette ki, majd köszönetet mondott a Liget Mix Kft.-nek a kivitelezés pontosságáért és minőségéért, valamint Borné Dr. Stefkovics Valériának egy csokor virággal fejezte ki háláját, hogy az egész átalakítás, kialakítás motorja volt.
Gaál Roland, a Szarvasi Járási Hivatal vezetője elmondta, az átalakítás 71906686 forintba került, amibe az építési és a bebútorozási költségek is benne foglaltatnak. 2015. szeptember 28-án történt meg a munkaterület átadása, és 2015. december 9-én már a megújult helyiségekben fogadhatták az ügyfeleket. Az építőipari rekord ellenére biztosította a jelenlevőket, hogy magas minőségű volt a kivitelezési munka, ami a magasföldszintet, az első emeletet, ill. az alagsort érintette.
Az ügyfelek kiszolgálása nyolc munkaállomáson és 2 fotoboxon történik. A klasszikus okmányirodai ügyek mellett hatósági ügyekben is tudnak már segíteni. Néhányban azonnal intéznek, néhányban kérelmet fogadnak be, jórészükben pedig tájékoztatást tudnak biztosítani.
Zajlik az épület energetikai korszerűsítésének pályázat-előkészítése, ami magában foglalná az elavult fűtés és a nyílászárók cseréje mellett az épület külső szigetelését is.
– Szakmai terveink között szerepel, hogy a pénzügyi lehetőségeinket figyelembe véve, lehetőleg a jövő év végéig a Földhivatali osztályt is beköltöztethessük, így létrehozva egy igazi, elhelyezésére tekintve is integrált hivatalt, ahol egyetlen helyen intézhetné el az állampolgár az összes államigazgatással kapcsolatos ügyét – mondta a járási hivatalvezető, egyúttal meghirdette a “Járásbejárás” elnevezésű programot, aminek keretében januártól előre meghirdetett időpontokban fogadják egy-egy órára a járás lakóit, hogy bemutassák nekik a megújult hivatali részeket, a hatósági ügyintézés menetét a kérelemtől a döntés kézbevételéig.
Korábban 29, december 9-e óta 500 ügyet lehet intézni a kormányablakokban. 2016. január elejétől a személyigazolvány és a lakcímkártya kiállítása, az okmányok pótlása, az első jogosítvány kiadása, a mozgáskorlátozottak parkolási igazolványának a pótlása és a vállalkozói igazolvány is illetékmentes lesz.
A szarvasi kormányablak nyitvatartási idejéről itt lehet tájékozódni.