Menu
in , , , ,

Ablaknyitogató: 21. századi környezetben vehetik igénybe a kormányablak szolgáltatásait a járás lakói

Gaál Roland, Babák Mihály, Dankó Béla, Gajda Róbert és Vantara Gyula

Gaál Roland, Babák Mihály, Dankó Béla, Gajda Róbert és Vantara Gyula

Szarvason is elkészült az integrált kormányzati ügyfélszolgálat, azaz megnyílt a szarvasi kormányablak.

– Minden héten jövünk Szarvasra valamit átadni. Hála Istennek, a szarvasiak ehhez hozzászoktak az elmúlt időszakban. Tudom azt, hogy a szarvasiak, élükön polgármester úr is nagyon büszkék a városukra. Nagyon büszkék arra, hogy, milyen fejlődésen ment át az elmúlt időszakban, és egy nagyon élhető, nagyon szép település alakult itt ki, ahol mindenféle szolgáltatás megtalálható a településen élők megelégedésére – mondta Dankó Béla pénteken, a szarvasi Kormányablak átadóján.

Gajda Róbert kormánymegbízott kiemelte, hogy a Békés megyében található 11 kormányablak közül négy a mi választókerületünkben van: Gyomaendrődön, Dévaványán, Békésen és immár Szarvason is.

– Azt kell mondanom, hogy Békés megye egyik legkiválóbb településéről van szó. Amikor Békés megyeiként az országban járok, és kiderül, hogy Békés megyei vagyok, és beszédbe egyedek másokkal, akkor Szarvasra kerül a szó. Mindenki szokta ismerni ezt a települést, kiváló természeti adottságait, kulturális környezetét, azt a polgári kisugárzást, ami erre a városra jellemző – mondta Gajda Róbert, és gratulált mindezekhez Babák Mihály polgármesternek. – Ehhez szerettünk volna mi is hozzájárulni, ennek a kormányablaknak a kialakításával. Én azt gondolom, hogy az egyik legjobb kilátással rendelkező kormányablak az egész országban.

– Szeretnénk azt, hogy az állampolgárok olyan szolgáltatással tudjanak találkozni, amikor bejönnek ügyet intézni az állammal kapcsolatban, amit kulturált körülmények között tudnak elvégezni – jelentette ki, majd köszönetet mondott a Liget Mix Kft.-nek a kivitelezés pontosságáért és minőségéért, valamint Borné Dr. Stefkovics Valériának egy csokor virággal fejezte ki háláját, hogy az egész átalakítás, kialakítás motorja volt.

Gaál Roland, a Szarvasi Járási Hivatal vezetője elmondta, az átalakítás 71906686 forintba került, amibe az építési és a bebútorozási költségek is benne foglaltatnak. 2015. szeptember 28-án történt meg a munkaterület átadása, és 2015. december 9-én már a megújult helyiségekben fogadhatták az ügyfeleket. Az építőipari rekord ellenére biztosította a jelenlevőket, hogy magas minőségű volt a kivitelezési munka, ami a magasföldszintet, az első emeletet, ill. az alagsort érintette.

Az ügyfelek kiszolgálása nyolc munkaállomáson és 2 fotoboxon történik. A klasszikus okmányirodai ügyek mellett hatósági ügyekben is tudnak már segíteni. Néhányban azonnal intéznek, néhányban kérelmet fogadnak be, jórészükben pedig tájékoztatást tudnak biztosítani.

Zajlik az épület energetikai korszerűsítésének pályázat-előkészítése, ami magában foglalná az elavult fűtés és a nyílászárók cseréje mellett az épület külső szigetelését is.

– Szakmai terveink között szerepel, hogy a pénzügyi lehetőségeinket figyelembe véve, lehetőleg a jövő év végéig a Földhivatali osztályt is beköltöztethessük, így létrehozva egy igazi, elhelyezésére tekintve is integrált hivatalt, ahol egyetlen helyen intézhetné el az állampolgár az összes államigazgatással kapcsolatos ügyét – mondta a járási hivatalvezető, egyúttal meghirdette a “Járásbejárás” elnevezésű programot, aminek keretében januártól előre meghirdetett időpontokban fogadják egy-egy órára a járás lakóit, hogy bemutassák nekik a megújult hivatali részeket, a hatósági ügyintézés menetét a kérelemtől a döntés kézbevételéig.

Korábban 29, december 9-e óta 500 ügyet lehet intézni a kormányablakokban. 2016. január elejétől a személyigazolvány és a lakcímkártya kiállítása, az okmányok pótlása, az első jogosítvány kiadása, a mozgáskorlátozottak parkolási igazolványának a pótlása és a vállalkozói igazolvány is illetékmentes lesz.

A szarvasi kormányablak nyitvatartási idejéről itt lehet tájékozódni.

Leave a Reply

Exit mobile version