Az újonnan felszerelt interaktív tábláknak a használata, módszertani sokszínűség bemutatása volt a célja annak a két bemutatóórának, amit az elmúlt héten tartottak a Csabacsűdi Trefort Ágoston Általános Iskolában, árulta el Sutyinszky Zoltán.
– Mi is tartjuk a lépést a 21. századi követelményekkel, jól felszerelt iskola vagyunk. Az interaktív táblák nálunk is elérhetőek, és szeretnénk azt, hogy minél színvonalasabban tudjuk ezeket használni, ezért vendégoktató segítségével mind pedagógusok, mind diákok megtanuljuk azt, megismerkedünk vele – mondta az első, a környezetismeret óra előtt. A környező iskolákat is értesítették, hogy akiket érdekel, meg tudják nézni –akár a pályára felkészítő tanítóképzőn is– az óra menetét.
– Az iskolában 2015 decemberében kerültek felszerelésre az interaktív táblák öt tanteremben. A kollégák kevésbé ismerték ezt a technikát, ezért szerveztem meg, hogy lássák, hogyan is lehet használni, milyen trükkök vannak, milyen programokat lehet letölteni, azokat hogyan kell használni, hogyan lehet a gyerekeket bevonni az óra menetébe. Ők is a felületet használják, mivel érintőképernyős és csomó játék van, ami játékosan tanítja a matematikát, környezetismeretet – árulta el az iskola igazgatója.
A vendégoktató, Göblös Péter Szerbiából, Adáról érkezett. Szerbiai “magyar srác”, aki a szabadkai egyetemen végzett tanítóként, és a törökfalusi Cseh Károly Általános Iskola tanítója, aki a technika minden elérhető vívmányát használja és beveti oktatói munkája során, mutatta be Sutyinszky Zoltán, akiről elárulta, hogy ők ketten régi ismerősök.
Göblös Péter különböző előadásokat és módszertani felkészítéseket is tart. A szülők beleegyezésével a saját óráit folyamatosan közvetíti az interneten. Az első héten volt csak zavaró a gyerekek számára az, hogy mindent látnak otthon, majd elkezdték funkcionálisan is alkalmazni. Az egyik kisgyerek amikor rájött, hogy a rajzórához valamit otthon felejtett, csak odaszaladt a kamerához, és belekiabálta, hogy “Anyu, hozz be cukrot!”, és 10 perc múlva kopogtattak.
– Én nagyon szeretem a technikát. Minden része érdekel. mivel szeretem, ezért ezeket a dolgokat megpróbálom az iskolába is bevinni. Körülbelül 5-6 éve kezdtem az élő közvetítést. Először csak technikai érdekesség volt, hogy meg tudom-e valósítani – mondta Göblös Péter.
Először csak péntekenként közvetítette óráit, majd a következő évben, amikor elsősei lettek, úgy gondolta, megpróbálja a teljes hetet. A szülők beleegyeztek, senki sem problémázott. Megértették, az a célja, hogy megmutassa, ő hogyan tanít, ill. azt is, hogy a gyerekek hogyan vesznek részt rajta, mert a nyílt órák azok sohasem olyanok, mint ezek. Arra külön készülnek, a tanárok többsége és a gyerekek is másképp viselkednek. Járulékos előnye, hogy azóta a “de az én gyerekem” típusú reklamációknak is vége szakadt, mert a szülők mindent látnak, még azt is, hogy a szünetben hogy viselkednek a gyerekek, mert akkor is be szokott kapcsolva maradni a kamera.
A másik terület, amit kiemelt az online közvetítés előnyével kapcsolatban, hogy a beteg gyerekek nem maradnak le. Ha nem is olyan minőségű a közvetítés, mint ha ott lennének a teremben, de a könyv segítségével szinkronban tudják követni az óra menetét, mondta, mielőtt bekapcsolta a technikát, és elkezdődött az első online közvetített óra Csabacsűdön.