Menu
in ,

M44: Jövő héten szerződéskötés, tavasszal indul az első kapavágás

Már jövő héten aláírásra kerülhet a kivitelezői szerződés, és a tervek szerint decemberben átadják a munkaterületet. Az M44-es Kondoros-Tiszakürt szakaszát illetően múlt héten az a hír látott napvilágot, hogy sikeresen és eredményesen zárult le a közbeszerzés. Mint ismeretes, az első ütem, Tiszakürt-Kunszentmárton szakasz kivitelezője a Duna Aszfalt Kft.-Hódút Kft. A második ütemben a Kunszentmárton és Csabacsűd közötti rész kivitelezését az EuroAszfalt—Swietelksy—Soltút—A-Híd Zrt. végzi. A harmadik ütemben pedig Csabacsűd-Kondoros közötti szakaszt Duna Aszfalt Kft.-Hódút Kft. építi majd. A beruházás összesen több mint 145 milliárd forintból valósul meg.

A beruházás részleteit ismertették november 23-én a Békéscsabai Kormányhivatalban a régió országgyűlési képviselőinek, polgármestereinek, valamint a műszaki engedélyeztetési és fogyasztóvédelmi főosztályának részvételével.

Gajda Róbert kormánymegbízott rámutatott, először 1979-ben merült fel a gyorsút építésének a gondolata, vagyis történelmi léptékű bejelentésről van szó. A sok beszéd után végre eljött a cselekvés ideje. Hangsúlyozta, szerették volna, ha mind a 75 polgármester jelenlétében tájékoztathatják a közvéleményt, hiszen ez az a hír, aminek párttól, hovatartozástól függetlenül mindenki örül, de a sajtótájékoztatónak így is szimbolikus értéke van.

Rámutatott, a siker egy közös politikai lobbi eredménye, és kiemelten köszönetet mondott Domokos Lászlónak, az ÁSZ elnökének és Farkas Zoltán korábbi megyei elnöknek.

Vantara Gyula országgyűlési képviselő kiemelte, az M44-es egyelőre egy lehetőség, aminek a kihasználtsága rajtunk múlik. Hozzátette, a marsallbot a kezünkben van, ha tudunk élni vele, Békés megye soha nem látott fejlődésnek indulhat.

– Nemcsak Közép-Békésnek jelent ez megoldást, hanem Észak és Dél-Békésnek is, hiszen a szakmában elvárt követelés, hogy a XXI. században az elérhetőség 20-30 perc alatt biztosítva legyen. Ez azt jelenti, hogy a megye bármely településéről ennyi idő alatt érjük el az autópályát. Ez az északi részen valószínűleg az M4, M8 megépülésével fog megvalósulni, de Közép-és Dél-Békés településeinek ez a lehetőség megadatik – nyomatékosította.

Az íratlan szabályok közé sorolta azt is, hogy a tőke 2 óránál többet nem hajlandó utazni. A gyorsút elkészültével pedig ennek a feltételnek is meg tud felelni a megye, Budapestet alapul véve. Ezzel együtt a beruházás munkahelyeket teremt a megyei kisvállalkozások számára is, a Csabacsűd-Kardos között épülő üzemmérnökség pedig 25-30 kvalifikált szakembert fog foglalkoztatni.

Bízik benne, hogy a beruházást követően kinyílnak lehetőségek a munkavállalók számára. A menetidő lerövidüléséből kifolyólag egyre többen választják az ingázást, és várhatóan lesznek olyanok is, akik a hazatelepülés mellett döntenek.

Dankó Béla országgyűlési képviselő aláhúzta, az utolsó pillanatban sikerült megkapni ezt a fejlesztés a kormánytól, mert egyébként a megye olyan lépéshátrányba került volna, amit már nem lehet behozni. Kiemelte, a pozitív döntést részben az ország gazdasági helyzete tette lehetővé, mivel a beruházás hazai forrásból valósul meg.

Dr. Kovács József országgyűlési képviselő a megyeszékhelyek javuló megközelíthetőségéről beszélt. Mint mondta, a sok-sok ígéretek után végre eljött az a pillanat, amikor a megvalósulás elérhető közelségbe került.

Szarvas Péter, Békéscsaba polgármestere szólt arról, hogy mennyire szerencsésnek érzi magát, amiért a fejlesztés épp a regnálása idején történik. Ennek ellenére úgy véli, nem a szerencse érdeme, hogy sikerült idáig eljutni, hanem közös összefogás eredménye.

– Emlékszem arra a pillanatra, amikor Orbán Viktor miniszterelnök április 26-i látogatásán megkezdtük azt a prezentációt, ami több mint két órán keresztül tartott. Az első dia az M44-es út fontosságáról szólt. Elhoztam magammal a miniszterelnök úrral akkor aláírt megállapodást, amelynek az első pontja azt tartalmazza, hogy a kormány fontosnak tartja a célkitűzést, és segíteni fogja a megvalósulást – idézett fel egy döntő momentumot.

Mint mondta, mindig bizakodó volt, és arra kért mindenkit, hogy terjessze a hírt, Békéscsaba és Gyula elérhetősége hamarosan javulni fog.

Dr. Görgényi Ernő, Gyula első embere elsőként a gyulai polgárok örömének adott hangot. Rámutatott, a beruházás nemcsak gazdasági, hanem turisztikai szempontból is jelentős, mivel 2012 óta folyamatosan nő a vendégéjszakák száma. Emellett komoly iparfejlesztési tervekkel is rendelkezik a város, amihez kiváló alapokat biztosíthat az M44-es fejlesztése.

– Volt olyan, amikor egy autópálya megépült, de az érintett térség számára nem hozott valódi fellendülést, nekünk itt, Békés megyében élnünk kell a lehetőséggel – tette hozzá.

A beruházás részleteiről Dobókői György, a Békés Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztályának főosztályvezetője tájékoztatta a sajtó képviselőit. Egyebek mellett kiemelte, a több mint 145 milliárd forintos fejlesztés részeként három pihenőhely létesül, 44 aluljáró és fölüljáró készül, ill. Körös folyó felett egy 450 méter hosszú impozáns acél ívhíd épül, díszvilágítással.

Leave a Reply

Exit mobile version