Eseménynaptár, letölthetővé tett Körös-menti kedvezménykártya, újranyomtatott és felfrissített imázskiadvány, kezdte Mihály Mariann, a Körös-menti Turisztikai és Kulturális Egyesület titkára a beszélgetést, amit a nyári turisztikai szezon beköszöntekor folytattunk az egyesület Árpád közi irodájában.
Nagyon sok turistacsoport érdeklődik az Árpád közi irodában a helyi attrakciókon, programokon és szálláshelyeken túl az éttermek iránt is. Összeállítottak egy étteremkalauzt, amiben kulcsszavak alapján tájékozódhat az érdeklődő, hogy hol készítenek házias, hagyományos, vagy akár fitness ételeket. Ez is megtalálható a megújult korostourist.hu oldalon.
2016-ban teljesen új honlappal jöttek elő, amit 2017-ben a turisták visszajelzései alapján folyamatosan fejlesztgetnek. A közösségi oldalakat intenzíven és fizetett hirdetéseken keresztül, tudatosan használják, úgy mint a Facebookot, de a fiatalok által jobban használt Instagramot is. Két Facebook-oldaluk (Körös-menti Turisztikai Egyesület, Szarvas Turizmus) egyikén kifelé kommunikálnak, míg a másikon olyan híreket osztanak meg, amik inkább helyben érdekesek. Két oldalukon keresztül folyamatosan monitorozzák tagjaik Facebook-oldalain szereplő ajánlatokat. Erre külön olyan munkatársaik vannak, akik egy lista alapján minden nap végigmennek a tagok online platformjain.
– Egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk az Instagram oldalunkra. Ennek egyre jobban jelentkezik az eredménye. Volt, hogy egy anyuka azért hívott fel, mert a gyermeke azt mondta, hogy mindenképpen Szarvasra jöjjenek, mert annyi szép képet látott a városról, és itt még nem jártak.
Városmarketing szempontjából fontosnak tartják, hogy a vendégek hazavihessenek valamilyen emléket Szarvasról.
– Nagyon figyelünk arra, hogy a helyi termelők, illetve kézművesek termékeit behozzuk, népszerűsítsük és értékesítsük irodánkban. A Facebookon bukkantam a szarvasi kézművesek csoportjára, ahová feliratkoztam, és onnan jutottunk új ajándéktárgyakhoz, legyen az bármilyen apró ajándék, vagy akár egy kézműves lenvászon táska Szarvas felirattal.
Az évek óta turistákat szállító, 10 személyes, elektromos kisbuszt is fontosnak tartotta megemlíteni a TDM titkára.
– Kisbuszunk évről-évre egyre sikeresebb. Egy héten négyszer, kedden, csütörtökön, szombaton és vasárnap közlekedik menetrendszerűen, a többi napon pedig bérelhető. Nagyon szeretik a turisták.
Ha már a járműveknél tartunk, megemlíti, hogy három helyszínen lehet kerékpárt kölcsönözni: a Tourinform irodában, az Óvónőképző kollégiumának udvarán, illetve a vízitelepen.
Kérdőívekkel mérik az idelátogatók elégedettségét. Általában az Arborétumba küldik ki a diákokat, illetve a Vízi Színház nagyelőadásai elé. Minden ősszel feldolgozzák, szűrik, statisztikázzák a vendégszokásokat, az igényeket, az észrevételeket. “Mi ebből tanulunk, a térségünkbe látogatók őszinte véleménye fontos iránymutató a turizmusunk jövője és marketingje szempontjából“ – állítja.
– Több mint 100 szállásadó partnerünk van. A szálláshely-közvetítés nem tartozik a szolgáltatásaink közé, de nagy igény mutatkozik rá Szarvason és térségében a nyáron. Sok érdeklődő az irodát hívja, nekünk küld levelet, amit továbbítunk tagjaiknak. Szerencsére ez a szolgáltatás nagyon eredményes. Mondhatom, hogy már tényleg minden út hozzánk vezet. Annak ellenére, hogy ez a tevékenység nem tartozik feladatkörünkbe, mi úgy gondoljuk, hogy ez egy olyan plusz, amivel segíthetjük szállásadóinkat. Ami az időnkbe belefér, azt bele is préseljük, hogy a tagjainknak az legyen a véleménye, MEGÉRI HOZZÁNK TARTOZNI – zárta a beszélgetést Mihály Mariann.