Böjte Csaba testvér, amikor az ember előtt álló távlatok határtalanságát említi, a következőt írja: „jó dolog élni, létezni, mozgásban lenni, álmodni és alkotni, látni, hogy itt-ott elhintett kis magvaid szárba szökkennek, és bimbót, virágot bontanak.”
A Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Karának diplomaosztó ünnepségén Rózsa Gábor kuratóriumi elnök személyesen nyújtotta át a 2017. év Rózsa Borka díját, a legkiválóbb óvodapedagógus jelölt elismeréséül.
2017. május 17-én a KSH könyvtárának oktatótermében került sor a Rózsa Borka díj írásbeli versenyére, ahol Főiskolánkat, Pedagógiai Karunkat és az őt előterjesztő Gyakorlóintézményt Veres Jenifer hallgató képviselte.
Az 1990 óta működő alapítványt Rózsa György és két fia hozta létre, Rózsa Györgyné Robitsek Borbála óvónő emlékére, aki Mérei tanítványként a második világháború utáni első szakképzett óvodapedagógus nemzedék tagjaként szolgált elhivatottsággal pályáján. Az alapítvány 1992 óta szervezi meg a magyarországi óvodapedagógus képzőhelyek által delegált végzős hallgatók számára a versenyt, hogy a szakmai kuratórium döntését követően odaítélhesse az elismerést az oklevéllel és pénzjutalommal járó díjat. Minden évben a hallgatók a kuratórium által megfogalmazott és kijelölt aktuális témában fejtik ki nézeteiket, tanulmányaik és gyakorlati képzésük alapján fogalmazzák meg a gondolataikat. Az idei évben az érzelmi nevelés témaköre került terítékre, és minden képzőhely – főiskola és egyetem – delegált hallgatót a díj elnyerésére. A pályamunkák minden esetben jeligésen íródnak a helyszínen laptopon, és a szakmai értékelést követően történik a jeligékhez tartozó borítékok felbontása, amiben láthatjuk ki az adott év szakmai zsűrije, kuratóriuma által kiválasztott óvodapedagógus jelölt győztese.
A kuratórium minden évben összegzi a tapasztalatokat, a hallgatók írásbeli munkáját megvizsgálja, hogy a hallgató mennyire megalapozott elméleti tudással rendelkezik, meg tudja-e ragadni a lényeges területeket, komplex látásmód érvényesül-e az adott év témájában, gyakorlati példákat tud-e kapcsolni az elméleti alapokhoz, van-e a hallgatónak egyéni meglátása, kitapintható-e egyéni stílusa, majd a kuratórium tagjai összegző benyomásokat tesznek, illetve pontozzák az elkészült munkákat.
A kuratórium jelenlegi tagjai: Dr. Bakonyi Anna pedagógiai szakértő, ny. főiskolai docens, Benyusné Szász Mónika óvónő, Bíró Gyula igazgató, főiskolai mestertanár, Egyed Zsuzsanna óvodavezető,pedagógiai szakértő, Körmöci Katalin főszerkesztő, egyetemi oktató, és Dr. Villányi Györgyné főszerkesztő, egyetemi oktató. Az alapítvány képviselői: Rózsa Gábor és Rózsa Mihály urak.
2013-ban, 2015-ben, majd 2017-ben is a Gál Ferenc Főiskola szarvasi hallgatója vehette át a Rózsa Borka 2017 díjat, kiváló dolgozatának elismeréseképpen. Veres Jenifer óvodapedagógus hallgató –Podani Mihályné és Demjénné Jónás Klára szakvezetők hallgatója – öregbíti a szarvasi pedagógusképzés hírnevét, a szárnyra bocsátó főiskolán és a gyakorlóintézményben folyó szakmai munkát. A kuratórium kiemelte, hogy a szarvasi pedagógusképzés erőssége az elmélet és gyakorlat egyensúlyának megtalálásában, és egymást erősítő voltában keresendő, hiszen évek óta bizonyítanak a hallgatók a különböző megmérettetéseken, és lesznek kiváló tagjai a hazai pedagógustársadalomnak. Jenifer pályáját óvodapedagógusként folytatja szülővárosában. Általa szárba szökkent egy kiváló pedagógusjelölt, és magvait szórhatja, hogy újabb bimbók bonthassanak virágot.
Veres Jenifer, Dr. Fest Sarolta dékánhelyettes, főiskolai tanártól és Bíró Gyula intézményvezető, főiskolai mestertanártól a kari diplomaosztó ünnepélyen vehette át a Gyakorlóintézmény által alapított és gondozott „Legkiválóbb óvodapedagógus jelölt 2017” díjat is.
Sz.Zs.