Hét évet kellett várni arra, hogy az ország egyik legjobb színésznője, aki Szarvason született, és ma is Szarvasra jár haza, a Vízi Színház deszkáira léphessen. A Film a víz fölött vendége csütörtök este Hámori Gabriella színművésznő volt, akit Szabó László kérdezett kíváncsian. De előtte az est háziasszonya dr. Szilvássy Orsolya főiskolai docens köszöntötte a vendégeket és elmondta, hogy pár éve a Városi Könyvtárban maga is faggathatta a színésznőt egy közönségtalálkozó alkalmával.
Szabó László egy cikkel indított, amelyben Hámori Gabriella elmondta, hogy gyermekkorában is szeretett egyedül játszani. A művésznő elárulta, ma sincs ez másképpen, szeret egyedül lenni, olvasni. Gyermekkorában is figyelte az embereket, a gesztusaikat, a tarásukat. Zárkózott gyermek volt, a felvételi előtt Felkai Eszterhez járt át Békéscsabára, aki próbálta nyitogatni, de nehéz dolga volt, mert nehezen nyílt meg. A megfelelést kellett levetnie, hogy megfeleljen azoknak, akiknek meg akart felelni.
Szabó Lászlótól elhangott, hogy az egyetemen „üdvöske” volt, de Gabi erre azt válaszolta, csak a 3. és 4. évben, addig „szét kellett szednie” magát, hogy újra összerakhassa a nyitottabb Hámori Gabit, fontosak az érzékek. Vannak tanítványai, de nem túl sok, mert a szakmán kívül „Embert” kíván a tanítás, hiszen felelősséggel tartozik neki.
Az elő film az I love Budapest (2001) rendezője Incze Ágnes, ami szomorú film. Következett a 2004-ben készült Állítsátok meg Terézanyut, ami az igazi sikert hozta meg a színésznőnek, rendezője Bergendy Péter volt. Hámori Gabi elmondta, a közönségtalálkozók nagyon jók, szereti, de az, hogy egyes újságírók a magánéletét fontosabbnak tartják, mint szakmai munkáját, azt tehernek érzi. Szeret dolgozni, örül, ha estére elfárad. Szeret Bergendi Péterrel együttdolgozni, mert lelkileg hasonlítanak, így nagy az összhang kettőjük között. A film operatőre Pados Gyula volt, aki a Kontrollt és a Sorstalanságot is képileg megalkotta, ma már külföldön dolgozik.
Hámori Gabriella mesélt önálló estjeiről is, a Gyarmati Fanni naplójából készült estjén kívül most Andrássy Katinka naplójából készít anyagot.
A 2008-ban készült Kaméleon című film következett rendezője Goda Krisztina, akiről a művésznő elmondta nagyon szeretett vele dolgozni, mert nagyon jól kezelte a feszült helyzeteket is. És szó volt Nagy Ervinről, akivel jó barátságban vannak. Szintén ebben az évben készült Márai Sándor írásából az Eszter hagyatéka című film, ami azért fontos számára, mert nem szende kislányt alakított, hanem egy határozott, kemény követelődző lányt. A film kapcsán szóba került Eperjes Károly, Cserhalmi György, és természetesen Törőcsik Mari is. A színésznő mindhármukról elismerően nyilatkozott.
A 2011-es A vizsga című 1956 után játszódó filmről érdekes történeteket mesélt. A film forgatása nem időrendben zajlik, így mindig tisztázni kellett melyik szereplő az adott jelenetben mit tud, és mit nem, ráadásul több variációt vettek fel, mert a vágáskor dőlt el, melyik jelenet passzol jobban. E film hozta meg a következőt, a Blindfolded című brazil-portugál-magyar filmet, amelyről szintén történeteket mesélt a színésznő.
Az este vendége Nagy Róbert volt, aki Somló Tamástól és Dés Lászlótól hozott egy-egy dalt Hámori Gabriellának.
Az idő gyorsan elrepült, jó volt Szarvason látni Hámori Gabriellát, Szabó László pedig most is nagyon kíváncsi volt vendégére, és mindent megtett, hogy a színésznő jól érezze magát, hogy ez így volt, azt bizonyítja, hogy a másfél órás esték helyett majdnem kétórás beszélgetést láthatott a közönség.
Galambos Edit
Fotó: Szojka Cinthia