Az M44 középső, Tiszakürt–Kondoros ütemének kivitelezése ott tart, hogy a nagy földmunkák a nyár végére be fognak fejeződni, így olyan szakaszához értek a munkálatok, hogy ismét érdemes róla beszélni, jelentette ki Dankó Béla országgyűlési képviselő azon a sajtótájékoztatón, amit Kiss Boglárkával, a NIF Zrt. szóvivőjével tartott hétfő délelőtt.
– Azt gondolom, hogy Békés megye számára nagyon-nagyon fontos infrastruktúra-fejlesztés zajlik jelen pillanatban, az M44-es építése. Az emberek között járva tudom, hogy mennyire kíváncsiak arra, hogy mi zajlik, hol tartunk éppen, ütemesen halad-e? – indokolta a bejárással ötvözött sajtótájékoztató összehívását az országgyűlési képviselő.
– Hamarosan ez az őrült nagy kamionforgalom, ami jellemezte a megyét –hiszen az anyagot ide kellett hordani, nemcsak belföldről, külföldről is– talán meg fog szűnni és könnyebb lesz ismét közlekedni a régi 44-esen és a megye útjain is. A lényeg az, hogy a nyár végére óriásit lépünk előre a kivitelezésben – tette hozzá.
És valóban, a sajtótájékoztató színhelyéül kiszemelt kardosi munkaterülettől mindkét irányban már aszfaltozott úton közlekednek a munkagépek. A vasúti és közúti csatlakozásoknál az átvezető pillérek felhelyezése a napokban elkezdődött, illetve a Körös-híd elemeinek az összehegesztése már zajlik, a nyár végén a hídelem napi fél méter sebességgel a helyére lesz tolva.
Fontosnak tartotta megemlíteni, hogy a kivitelező vállalta, hogy a kondorosi csomópont olyan állapotba fog kerülni az ütem átadásának környékére, hogy az használható lesz.
“A második ütem, a Tiszakürt-Kondoros szakasz 145 milliárd forintból, a hozzá kapcsolódó szakaszok is tízmilliárdokba kerülnek. A Kondoros–Békéscsaba 17,5 kilométeres szakasza nettó 41 milliárd”, sorolta a költségeket Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője, majd hozzátette, hogy az M44 azért is egy rendkívül fontos beruházás, mert hazai forrásból valósul meg.
Örömmel számolt be arról, hogy sikeres közbeszerzési eljárást folytattak le a Lakitelek–Tiszakürt ütem kivitelezőjének kiválasztására is. Ez a 9,9 kilométeres szakasz nettó 50 milliárd körül lesz, azért ilyen magas, mert egy négysávos Tisza-hidat is tartalmaz. A munkaterület átadása a jövő hónapban kezdődik. Minden a terveinknek és az ütemezésnek megfelelően halad, az első nagyobb mérföldkő az 2019 harmadik negyedévében lesz, amikor a második ütem átadására kerülhet sor.