Hogy kerül a sneaker egy színpadra teltházas nézőtér mellett? Valahogy így: A Körös-menti Turisztikai és Kulturális Egyesület titkára, Mihály Mariann fiától, Boldizsártól hallott Trunk Tamásról. Rákeresett, majd megkereste Bíró Gyulát, a Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola igazgatóját, hogy mi lenne ha… Az iskola igazgatója az ügy mellé állt azzal, hogy legyen ez a Kamaszegyetem előadása. Nagyjából ennyi egy teltházas előadás receptje, amire a többi szarvasi iskolából is jöttek érdeklődők, de még Orosházáról is érkeztek egy busznyian.
Így került a sneaker a egy színházteremnyi figyelő tekintetének kereszttüzébe mintegy másfél órára, amit a vendég, Trunk Tamás, a népszerű vlogger, influencer ki is használt, és kirobbantotta a sneakerforradalmat.
Akkor sorban. Az influencer olyan személy, aki befolyással bír a többiek ízlésére, véleményére. A mai marketing kedvelt eszköze, hogy influencerekkel reklámoznak termékeket. A jó hír az, hogy mindannyian influencerek vagyunk. Ki többé, ki kevésbé. Tomi már 15 évesen többé.
A vlogger hosszabb-rövidebb videókkal igyekszik elérni célközönségét, követőit, feliratkozóit pl. Youtube-csatornáján. A video és a blogger szavak összeillesztéséből alkotta egy pihent.
Van egy rossz hírem az idősebb korosztálynak: az összes utcai használatú gumitalpú edzőcipőt kivonták a forgalomból. A jó hír, hogy itt van helyette a sneakert aminek magyarul talán az utcai használatú gumitalpú edzőcipő meghatározás felel meg. Szóval sneaker.
Trunk Tamás. Síversenyző, korosztályos válogatott síelő, magyar bajnok. Olyan iskolába jár Alsó-Ausztriában, ahol síelést és gazdasági ismereteket oktatnak. Őt ez a kettő érdekli, így ez az iskola neki telitalálat. Egy zágrábi síversenyt mondott le a szarvasi előadás miatt.
Meglehetősen old school módon, egy könyvvel kezdte pályafutását (most 15 éves!), ami a Z-generációról szól “Márkák. Sneakerek. Z Generáció” címmel. Előadásokat tart korosztályának, illetve a gyerekeikkel való kommunikáció szándéka mellett makacsabbul kitartó szülőknek. Miután úgy érezte a könyv után, hogy maradt még közlendője, jött a vloggerkedés. Van egy Youtube-csatornája 21 ezernél is több feliratkozóval, amin cipőkkel és divattal, illetve az ehhez esetlegesen kapcsolódó témákkal foglalkozik. Nagyon sokszor felnőtt marketing-szakembereknek is tart előadást, de jobban örül, ha a korabeliekkel beszélgethet. Mindent élvez, amit csinál. Jól érzi magát a bőrében. 15 évesen elérte az életművész kategóriát.
– Nagyon szeretem ezt csinálni. Mindenkinek azt tanácsolom, ha ti is bele szeretnétek kezdeni valami ilyesmibe, például Youtube-ozni akartok, azzal foglalkozzatok, amivel szerettek. Ez nagyon átlagosan hangzik, de akkor lehet az embernek sikere, ha hitelesen jön az egész, nem görcsösen – foglalta össze a fiatalok számára sikerének titkát Trunk Tomi.
Reméljük, hogy ezeket a legfontosabb mondatokat nem felejtik el később sem a nézőtéren ülők, és tényleg igyekeznek úgy alakítani az életüket, hogy azzal foglalkozhassanak, amivel szeretnének! Arra, hogy meg lehet csinálni, nagyon jó példa volt egy élő életművész, Trunk Tomi.