Ez a nap február 15-én érkezett el a Benkába. És valóban ezen a napon hercegekké és hercegnőkké, oroszokká és görögökké, szófogadatlanokká és időutazókká váltak iskolánk felső tagozatosai.
A nyitótánc, az első keringő, a gyönyörű ruha, az elegáns frakk ebben az évben is a végzősöket illette. És mint minden évben, most is megható volt az a néhány perc, amit szülők, nagyszülők, pedagógusok átélhettek, miközben gyermekeikben, unokáikban, tanítványaikban gyönyörködhettek.
Péntek délután ide – péntek délután oda; a Cervinus Teátrumban bizony becsengettek, és egy rendhagyó tanítási nap vette kezdetét.
„Egy évben egy nap bármit megtehetsz,
Ma ha akarod,herceg is lehetsz.”
Az 5. évfolyam honismeret óráján ízelítőt kaptunk az iskolás gyermekek Gergely napi, adománygyűjtő, iskolába toborzó játékából. A „legkisebb felsősök” nemcsak az iskolába járáshoz teremtették meg a jó hangulatot, hanem a farsangi mulatság további részéhez is.
A második csengőszót követően egy osztályfőnöki órára csöppentünk. A 6.b osztály bevezetett bennünket az osztályfőnöki munka rejtelmeibe: hiányzások igazolása, magatartási problémák, padfirka, ajtókilincs hiánya, lógások, késések, stb. Az pedig teljesen természetes, hogy egy hatodikos hátizsákjában mindezekre mindig van egyértelmű magyarázat, mentség. Az óra végére azonban minden kiegyenesedett, így az osztály és a „főnök” gondtalanul várhatta a hétvégét.
Médiaismeret órán felmerült a kérdés, hogy vajon Anna örök, vagy talán egy kicsit az ABBA is az. A 6.a úgy döntött, hogy megkísérli bebizonyítani, miszerint az ABBA slágerekre is igaz ez az állítás. A Mamma Mia című filmből láthattunk néhány „filmkockát”; és a közönség velük együtt dúdolta az SOS, a Super Trouper, vagy a Voulez Vous ismerős sorait.
Egy rendhagyó tanítási napon az iskolarádió műsora sem lehet szokványos. Nos, nem is volt az. A szerkesztő-műsorvezető, DJ Amy (Amy Louise Johnson, iskolánk nyelvi lektora) gondoskodott róla, hogy az elő adás varázsa mindenkit magával ragadjon. A 7.c osztály pedig olyan retro slágereken szörfözött, melyek hallatán – és a táncos produkció láttán – legszívesebben max hangerőre tekertük volna a retro rádiót.
Az órarendben a biológia óra következett. A 7.a osztály éppen a lepkék fejlődéséről tanult. A fejlődés szakaszai közül a leglátványosabbat mutatta be a kedves közönségnek; amikor előbújnak a meseszép pillangók. Pilletáncukban gyönyörködve megelevenedtek előttünk a pillangófélék családjába tartozó, szárnyaikat rebegtető kis lepkék.
Ép testben ép lélek. Vagyis a testnevelés óra sem maradhatott el. Ám a tanmenetben a négyütemű fekvőtámasz helyett valami egészen más szerepelt. Az óra anyaga: dance. Kid Dance. A csoport szeptember óta edz, nem kímélve kar-, és lábizmaikat.
A nap végéhez közeledve előkerültek az iskolatáskából a földrajzkönyvek. Illetve a tankönyvekből a földrészek, országok, népcsoportok. A nem mindennapi földrajz órán a 7. b osztály segítségével ugyanis megelevenedett a tananyag. Az oroszok a Kalinka dallamára ropták nemzeti táncukat, Görögországban Zorba fogadott bennünket, a legforróbb kontinensen az afrikai lányok lejtettek, Japánban pedig a gésák várták a turistákat.
Irodalom órán Alexandre Dumas Monte Cristo grófja című regényét vettük kézbe. Ám a hagyományos műelemzés helyett Rómába repített a Luther Tehetségműhely. És ahogyan egy farsangon ez természetes, nem tudtuk, hogy a maszkja mögött ki áll, hiszen: „álarcot húzott az egész világ.”
Rendhagyó tanítási napunk végén, a kicsengetés előtt még egyszer a nyolcadik évfolyam tanulóié volt a főszerep, és a színpad. Egy közös dallal búcsúztak el szüleiktől, rokonaiktól, és az idei benkás farsangi báltól. A nap további részében pedig – mintegy tanórán kívüli foglalkozásként – folytatódott a szórakozás, a téltemetés, a tánc, azon a bizonyos napon, amelyen bármit megtehetsz…
Szabó Józsefné pedagógus
Benka Gyula Evangélikus Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Óvoda