Már a harmadik év, hogy a madarak és fák napján osztálykirándulásra indul a szentandrási iskola. Az alsósok minden évben közös úticélt választanak. Május 10-én a tiszaföldvári Tiszazugi Földrajzi Múzeumba és a RepTár Szolnoki Repülőmúzeumba látogattunk el.
Tiszaföldváron a múzeumi gyűjteményt dr. Varga Lajos gimnáziumi tanár és Szlankó István múzeumigazgató hozta létre. A múzeum szakgyűjteményének túlnyomó részét a Tiszazug természeti, gazdasági földrajzára, helytörténetére vonatkozó anyag teszi ki. A múzeum őslénytani gyűjteménye a harmadik legnagyobb Magyarországon. A gyűjtemény kiemelkedő darabja a Tisza medréből kiemelt bödönhajó. A jelenlegi időszaki kiállítás keretében pedig a méhészettel ismerkedhetnek a látogatók.
Mi múzeumpedagógiai órán vettünk részt, ahol megismertük a méhek és a méhészek életét és különböző mézeket kóstolhattunk. Sok érdekes dolgot tudtunk meg a Tiszavidék ezen részének településeiről s azok címereiről, melyeket pecsétnyomó segítségével láthatóvá varázsolhattunk. Megismerkedtünk a kunhalmok felépítésével és jelentőségével. Az akváriumban tiszai halakat nézegettünk. Régészkedtünk, csontokat kerestünk, kinektikus homokból felszíni formákat alakíthattunk ki a terepasztalon. Gyógynövényekkel ismerkedtünk a kertben, napóra segítségével határoztuk meg az időt, halakat etettünk a kerti tóban. Az udvarról nyíló másik épületben, a Kossuth-házban, régi használati tárgyakat láthattunk, logikai játékokkal játszottunk és őslényeket rajzoltunk.
Ezután Szolnokra mentünk, ahol a RepTár, Szolnok város repülőmúzeuma, egyedülálló repüléstörténeti kiállítását néztük meg. . A múzeum több, mint egy nagy repülőgép emlékpark. Az itt található nyugdíjazott és restaurált gépek mellett ugyanis megannyi interaktív eszköz kínál különleges élményt a látogatóknak. S mint megtudtuk szentandrási repülőmodellek is láthatók a kiállításon, amit Szító Vince bácsi ajándékozott a múzeumnak. A RepTár nem csak kiállítóhely, de élményeket és szórakozást kínáló tematikus park is, amely remek kikapcsolódást kínál.
Ezt tapasztaltuk is, mikor „ejtőernyőztünk” a hangárban, megismerkedtünk a régi és újabb repülőgépekkel, végig mentünk az akadálypályán. S mivel gyerekek ösztönösen érzik, hogy szaladgálással, mászással, ügyességük kipróbálásával össze tudják kapcsolni a jobb és bal agyféltekét, ezt ki is használtuk a játszótéren való közös játékkal.
Minden gyerek hatalmas élményekkel és hasznos tapasztalatokkal térhetett haza a nap végén.
Révész Júlia