Pénteken este a Békéscsabai Jókai Színház ajándékelőadását láthatták a nézők a Vízi Színház színpadán. A színház az elmúlt évadban négy „desszert” előadást vitt színpadra. A desszert előadások kisszínpadi bemutatók voltak, amelyek lényege az intimitás, vagyis az, hogy a kis létszámú nézőközönség és a színészek között jobban kialakuljon az a mágnes erőtér, ami a színészek és a közönség között létrejön. Jobbnál jobb előadások születtek. Volt krimi, a Detektívjátszma Seregi Zoltán rendezésében, Katkó Ferenc és Tege Antal szereplésével; volt pszicho thriller a Pszicho Koltai Gábor rendezésében, Gulyás Attilával Kovács Edittel és Boldog Ágnessel a főszerepben; volt színmű 18 éven felülieknek a Vénusz nercben Tege Antal rendezésében, Földesi Ágnes Villő és Czitor Attila szereplésével. A legutolsó pedig a péntek este Szarvason is bemutatott Neil Simon Az utolsó hősszerelmes Csurulya Csongor rendezésében Bartus Gyula és Tarsoly Krisztina szereplésével. És valóban igazi desszertek voltak ezek, ráadásul három helyszínt találtak az előadásoknak. A péntek este látott vígjátékot a Művész Kávéházban játszották. Mind a négy akkora sikerrel ment, hogy plusz előadásokat kellett betenni, sőt a Pszicho a BEOL szavazásán a legjobb előadás lett.
Pénteken este a színház kipróbálhatta, hogy Neil Simon Az utolsó hősszerelmes című darabja, amit Csurulya Csongor egy kicsi térben képzelt el, hogyan működik egy jóval nagyobb színpadon, ahol a közönség is nagyobb létszámú, és távolabb van a színpadtól. Nos, az előadás nagyon jól működött. Bartus Gyula Jászai Mari-díjas színművész, a kávéházi előadáson is „kiment” a nézőkhöz és beszélt hozzájuk, amit itt is megtett, ezzel közelebb hozta a közönséget Barney Cashman figurájához.
Barney Cashman ötvenéves férfi, akinek egy vendéglője van és kamaszkori szerelme a felesége 25 éve. De úgy érzi, valami hiányzik az életéből, ezért elhatározza – mindez hosszú hónapok tervezgetése –, hogy megcsalja a feleségét. Édesanyja lakására hív fel nőket, annak távollétében. Elaine Navazio, fekete kabátban jelenik meg, napszemüvegben, a kövér férje elől menekülő feleség, aki keresi a szexet, hiszen kabátja alatt szexi alsónemű van csupán, a férfi megijed, így nincs összhang. A narkós Bobbi Michele lila hajával rágógumit rágva szintén nem az igazi. Jeanette Fisher, aki Barney barátjának depressziós felesége egy olyan párbeszéd alakul ki, amely után a férfi rájön, felesége mellett van a helye és felhívja.
Bartus Gyula Barney Cashmanje közvetlen, mint bármelyik férfi bárhol, bármikor, ez tette nagyon hitelessé a színész alakítását. A nézőkkel kialakított kapcsolata, vívódása nagyon emberi, hétköznapi, ettől érezte a közönség, hogy vele is megtörténhet mindez. Tarsoly Krisztina Elaine Navazio, Bobbi Michele és Jeanette Fisher bőrébe is belebújt, és mindhárom figurában bravúros volt, hiszen minden nőnek volt nem kis drámai története. A szerepek nem szünet után, hanem pár perc különbséggel érkeztek a színpadra, ez éppen az öltözködésre, sminkváltásra volt elég, ebben a pár percben kellett átlényegülnie a következő problémákkal küszködő nővé.
Az előadás közel két óra egyben, de ha megszakad, a hangulat is megtörik, így egyben hosszú volt, de a három nőnek ki kellett bontakoznia, ehhez viszont idő kellett. Végül is a színészi alakítások, a történet lekötötte a nézőket. A taps megmutatta, hogy különleges előadásban volt részünk.
Galambos Edit
Fotó: Kőrösi Luca