A vásárlói élményteremtés művészetébe vezette be az érdeklődőket Weiser István. Az író és marketingstratéga június 25-én a Körös-menti TDM meghívására érkezett Békésszentandrásra, hogy képzést tartson a vevők megszerzésének és megtartásának hatékony módszereiről. A lehetőséget a turisztikai szervezet egy nyertes pályázatnak köszönhetően teremtette meg, amelyet a Körösök Völgye Vidékfejlesztési Közhasznú Egyesület írt ki.
– A szemléletformáló programok, képzések, akciók támogatása című felhívás keretében több mint 700 ezer forintot nyert el egyesületünk, amelyet két, egynapos képzésre fordítunk. Úgy jelöltük ki képzőinket, hogy kifejezetten a turizmusban tevékenykedő vállalkozóknak és magánszemélyeknek szolgálhassunk hasznos információkkal – tájékoztatott a részletekről Horváth Ágnes menedzser-asszisztens.
A Szent Erzsébet utcai helyszínen tartott előadásra több mint harmincan voltak kíváncsiak. A TDM elsősorban tagjait részesítette előnyben, de a szabad férőhelyek függvényében helyt adtak vidéki, turizmusban érdekelt vállalkozásoknak is. Így Szarvas és Békésszentandrás mellett kapcsolódtak a programhoz Cserkeszőlőből és Szentesről is érkezett vendégek is.
Weiser István több mint 15 éve foglalkozik képzésekkel és marketing tanácsadással, és több népszerű könyv szerzője. A vásárlói élményteremtés művészete című kötetében egyebek mellett arról ír, hogyan lehet néhány hónap alatt több tízezres adatbázist úgy felépíteni, hogy az emberek élményként éljék meg az adatszolgáltatást, illetve több kosárérték növelő taktikát is elárul. Emellett megmutatja, hogyan lehet megduplázni a nyertes árajánlatok számát, vagy akár reklamációkezeléssel extraprofitra szert tenni.
– Szerintem a legfontosabb a minél gyakorlatiasabb tudás átadása és egyfajta gondolkodásmód elsajátítása. Egy kicsit át kellene ülni a ló túloldalára, vagyis alaposabban meg kellene ismerni a vevői oldalt. Szeretnék olyan kézzelfogható dolgokat megtanítani az érdeklődőknek, amelyeknek számos pozitív hozadékuk van. Ez lehet pl. egy olyan apróság, hogy keresztnéven szólítjuk az ügyfelet, vagy azok a tényezők, amelyek segítenek megnyerni egy árajánlatot – avatott be a képzés legfőbb elemeibe az elismert stratéga.
A vállalkozások egyik legnagyobb hibájaként a kishitűséget emelte ki. A legtöbben ugyanis nem a saját erősségeikre fókuszálnak, hanem inkább mások gyengeségeit helyezik előtérbe. Éppen ezért fontos, hogy higgyünk magunkban és az általunk nyújtott tudásban, szolgáltatásban, ezt követően pedig eljuttassuk az értékesítéshez vezető legfőbb paramétereket a piacra.
– Nem csak tojást kell tojni, hanem meg kell tanulni kukorékolni is, vagyis mindennek az alapja a kommunikáció. A mai világban az egyik legfontosabb dolog, hogy el tudjuk mondani, milyen jó a termékünk. Szinte mindenkinek van olyan versenytársa, aki silányabb terméket állít elő, mégis ő zsebeli be a nagyobb hasznot. Nekem az a küldetésem, hogy a magyar vállalkozásoknak visszaadjam a hitét – mutatott rá a magyar sajátosságokra.
Az előadó rendkívül közvetlen és szókimondó stílusa mindenkit magával ragadott, így a tikkasztó hőség ellenére sokan záróráig maradtak.
A folytatásban, augusztus elején Janata Kriszta, a Marketing Commando társalapítója lesz a képzéssorozat házigazdája, aki egyebek mellett az írott marketing rejtelmeibe avatja be a hallgatóságot.