Menu
in , ,

Gasztromissziót indított a Körös-menti TDM

– A turisták visszajelzései alapján gondoltunk arra, hogy kellene egy olyan kiadvány, ami átfogó képet ad a térség vendéglátóegységeiről, de nem csak egy egyszerű leporellót szerettünk volna, hanem valami kreatív és egyedi dolgot – árulta el Roszik–Varga Annamária TDM menedzser–asszisztens, ami a Körös-menti Turisztikai és Kulturális Egyesület gondozásában Szarvas és közvetlen környékének gasztronómiáját mutatja be térképes-grafikus formában.

E gondolatnak mentén született egy műalkotás. Felkértek egy fiatal, szarvasi grafikust, Győri Erzsébetet (Zsadát), hogy a környékbeli vendéglátóhelyekről részletgazdag grafikákkal járuljon hozzá ennek a kiadványnak az egyediségéhez. Tudták, hogy hosszú munka lesz, amit még az év elején azzal kezdtek, hogy felkeresték a több, mint nyolcvan bemutatott gasztropontot: éttermet, cukrászdát, borozót, borüzletet, pékséget, ahol igyekeztek a tulajdonosokkal olyan bemutatkozót összeállítani, amiből kiviláglik minden hely jellegzetessége, hogy miért érdemes hozzájuk menni.

Minden egységről fotó készült, ami alapján Zsada egy-egy grafikai tervet készített, ami alá a térképet Klimaj Szilvi szerkesztette. Minden rajznál az épületen túl kis ikon jelzi a specialitásukat, ételkülönlegességüket, de jelzik azt is hogy az az egység állatbarát, gyerekbarát, van-e kerthelyisége, vagy csak éppen szezonális a nyitvatartásuk.

– Az a célunk, hogy minél több gasztroponthoz látogassanak el a turisták, fedezzék fel a helyi ízeket – fogalmazta meg a küldetést Roszik–Varga Annamária. A visszajelzések alapján betaláltak a kiadvánnyal, a turisták nagy örömmel fogadták a térképet.

Egy autentikus kocsmatúra is színesíti a kínálatot, amit Kohut Pali, vagy ahogy mindenki ismeri, Kojak, és jelen sorok írójának a Pikk Dámától a Harcsa Büféig e tárgyban tett szigorúan szakmai felderítőútjairól készült Facebook-posztjai ihlettek. Kojak a TDM-esek kérésére a helyek összeállításában is tevőleges szerepet vállalt.

A vendéglátóhelyek számára a megjelenés díjtalan volt, ezzel szerették volna biztosítani, hogy valós és átfogó képet közvetíthessenek a környék gasztronómiájáról.

A térkép elérhető lesz a Tourinform-irodában és a weboldalukon is. Az első kiadás 200 példányban készült, ami kevésnek tűnt, de Roszik–Varga Annamária azzal indokolta, hogy a gyors utánnyomás biztosított. Minden egyes újranyomtatáskor ellenőrzik, hogy aktuálisak-e az adatok, megvannak-e még a helyek, így adott a lehetősége annak, hogy a térképre mindig a legfrissebb állapot kerüljön.

Egy hashtag-et is létrehoztak azért, hogy a turisták, akik felkeresik a helyeket, a #korosmentigasztortura kulcsszóval meg is tudják jelölni azt, ami nem csak a TDM munkatársainak fontos visszajelzés, de a leendő vendégeknek is jó ajánlót jelenthet.

Exit mobile version