Menu
in

Játékos templomismereti pályát alakítottak ki az Ótemplomban

A templomot a legtöbben az istentiszteletekkel, orgonaszóval és az imádságokkal hozzák összefüggésbe, s kevesebb figyelmet fordítanak a történelem egy-egy szeletkéjét is magában foglaló épület megismerésére. Ez utóbbi nemrégiben innovatív módon és játékos formában került középpontba az evangélikus Ótemplomban. Három éve, a nyitott templomok napjához kapcsolódva adódott először lehetőség az épület felfedezésére, amelyet idén az ótemplomi egyházközösség tagjai újragondoltak. Az elkészült akadálypályát szeptember végén, az éjszakai órákban avatták fel a Benka Gyula Evangélikus Általános Iskola tanulói, Hímerné Dúló Erika pedagógus segítségével.

-Nagyon fontos, hogy a templomban otthon érezzék magukat a fiatalok, s merjenek gondolkodni. Mindazt, ami otthon fontos, azt itt is átélhessék, miközben Istenre figyelnek. Régebben a templomi hangulatban benne volt egy kicsit a félelemérzet is, hiszen a robosztus épület ezt sugározta. Most szeretnénk az ideérkezőket közelebb hozni a helyszínhez, és bevezetni a templom titkaiba. Bízunk abban is, hogy ezt követően vagy ezt megelőzően az istentiszteleti alkalmakon is részt vesznek – beszélt a kalandtúra kialakítása mögött rejlő szándékról Lázár Zsolt esperes.

Az egyes állomások megálmodója jelen sorok írója volt, aki Kasik Máté segítségével alakította ki 11 állomáshoz tartozó feladatokat. Az összeállításkor figyelembe vették, hogy az eredeti környezethez illeszkedő képeket, jeleket helyezzenek el a templom falai között. Így pl. a játék egyik eleme a templom alaprajzát ábrázoló térkép lett, ill. beépítették a játékba Lestyan-Goda János szobrászművész több alkotását is.

A felfedezőtúra során fontos szempont volt az is, hogy a csapatok megismerkedjenek a templomépítés történetével, az ott szolgáló lelkészekkel, és néhány érdekes adalékot is megtudjanak. Így pl. fény derül arra is, hogy miért rendeltek dobogót a szószékhez, ill. az Ótemplom építésekor mi került többe, a mostani múzeum és a templom épülete együttesen vagy a Herroteikk József- éle orgona.

A csapatoknak – a szabadulószobákkal ellentétben – nem kell az idővel felvenniük a versenyt. Saját tempójukban, a tapasztalatok szerint kb. másfél óra leforgása alatt végigjárhatják az állomásokat. Amennyiben elakadnak, felhasználhatják az útravalóul kapott segítségkártyákat, végső esetben pedig a megoldáskártyákat is elolvashatják.

A játék készítői a modern korral is igyekeztek lépést tartani. A kalandpálya állomásain a részvevők QR-kódokat találnak, amelyeknek a leolvasása elengedhetetlen a folytatáshoz. Íly módon remélhetőleg a fiatalabb korosztálynak is sikerül felkelteni az érdeklődését, és többen vállalkoznak a templom felfedezésére.

Érdekesség, hogy a pályának két verziója is elkészült. Az első – időben rövidebb – csak a templombelsőben kalauzolja a csapatokat, a másik azonban felvezet az épület legmagasabb pontjához. A kétfajta játéklehetőség könnyen variálható.

Az ótemplomi felfedezőtúrára 4-6 fős csapatokat várnak, akik a tervek szerint a vasárnapi istentiszteleteket követően próbálhatják ki a pályát. Az egyházközség munkatársai emellett más időpontokra is nyitottak, amelyekhez bejelentkezés szükséges.

Exit mobile version