Egy misztikus, különleges világba vezeti a csapatokat a Szarvasi Arborétum készülő új attrakciója. Az Árnyékvilág névre keresztelt szabadulószoba kerettörténetét napjaink egyik népszerű sorozatából, a Stranger things c. filmből merítette. E szerint a játékosok eltévednek az arborétum ösvényein, és egy különleges, miénkhez nagyon hasonló világba kerülnek. A játékban összemosódik tér és idő, a részvevevők küldetése pedig nem kevesebb, mint kivezetni a múltban rekedt gyermekeket az erdő fogságából. A pálya összeállítói a titokzatos környezet ellenére ügyeltek arra, hogy az elemek és dekoráció senkiben ne keltsenek félelmet, mindössze a játékélményt erősítsék.
– Fontosnak tartjuk, hogy minden évben újdonsággal szolgáljunk a látogatók számára és minél szélesebb réteget szólítsunk meg. A lehetőségek széles spektrumát kínáljuk a hozzánk érkezőknek, legyen szó sportról, szórakozásról vagy akár egy szép ligetes, fás környezetben tett sétáról. A kedvezőtlen időjárás miatt azonban olykor úgy döntenek a vendégek, hogy inkább nem merészkednek ki a szabadba. Ezek a fejlesztések azt a célt szolgálják, hogy eső esetén is találjanak a kerthez kapcsolódó programot, nem mellesleg pedig idáig vezető úton elhaladnak a természeti gyűjtemény egy-egy szépsége mellett – taglalta a szabadulószobák irányába történt nyitás magyarázatát dr. Hanyecz Katalin.
Jelen sorok írója ötletgazdaként és működtetőként vesz részt a szabadulószobák kialakításában. Az arborétum vezetőjével egyetértve mindig fontosnak tartotta a megújulást, ezért a 2016-ban kialakított Titkok kertje pálya megszűntetése mellett döntöttek, és az ott felszabadult térben álmodták meg az Árnyékvilágot.
Fontos szempont volt, hogy a csapatokat már a kezdetektől kooperációra ösztönözzék, ezért a részvevőket már a játék elején két külön helyiségbe zárják, és csak együttműködve tudják megfejteni az átjáró kódját jelentő rejtvényt. Emellett az újgenereációs pályákhoz igazodva itt már kevesebb lakatot építettek be, ellenben számos mágneszár és egyedi elektronikai megoldás teszi izgalmasabbá és élményszerűbbé a játékidőt.
Nagyobb hangsúlyt kapott a látványvilág is. A 20. század eleji hangulat és a négy fal közé zárt természet élethő ábrázolásában Győri Erzsébet (Zsada) segédkezik, míg a műszaki kihívások áthidalásában Huszárik Gábor nyújt tanácsokat. Mellettük az arborétum munkatársai végzik a kivitelezési munkálatok jelentős részét, amit a festés és a játékelemek végleges elhelyezése követ.
A pálya kialakítása – a logikai feladatok összeállításától a kivitelezésig – közel fél évet vesz igénybe. Jelenleg a famunkálatok zajlanak, amellyel párhuzamosan a festés is megkezdődött. A tervek szerint a nyitás április elején várható, így a húsvéti hétvégén már bárki próbára teheti észjárását, és kiderítheti, ki tud-e szabadulni az Árnyékvilágból.