A közelmúltban útban Budapest felé, azt láttam, hogy az M44-es munkálatai nagy erőkkel zajlanak. Megkérdeztem Dankó Béla országgyűlési képviselőt, hogy mi várható a már használatban levő út két végén levő Konodoros-Békéscsaba, illetve a bennünket talán jobban érdeklő Tiszakürt–Szentkirály szakasszal.
– Aki a munkája miatt arra jár, láthatja, hogy gőzerővel folyik az építkezés. A jelenlegi állapot szerint nincs változás a határidőkben. A kivitelezők gőzerővel dolgoznak, az átadási határidőkben sincs egyelőre változás, tehát maradt a jövő év tavasza, amikor mind a Kondoros–Békéscsaba szakasz, mind pedig a Tiszakürt-Szentkirály közötti rész teljes egészében el fog készülni, és átadásra is kerül – erősítette meg Dankó Béla az eredeti ütemezést.
Ugyanakkor hozzátette, eddig nem érkezett erre vonatkozó jelzés a kivitelező felől.
– Nagyon bízom abban, hogy a járványhelyzet nem alakítja úgy az életünket, hogy ezen módosítani kelljen – fejezte ki reményét országgyűlési képviselőnk.
Cikkünk megjelenése előtt megérkezett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től is az információ a munkák állásáról, miszerint a “Lakitelek- Tiszakürt szakasz kivitelezése folyamatos. A főpályán a töltésépítés, átereszek építése a végéhez közeledik. Tiszakürt térségében már folyik a cementstabilizációs alapréteg építése, aszfaltozás, árok és rézsű surrantó burkolások. A hídépítési munkák is folyamatosak (szerkezeti cölöpözés, cölöpök visszavésése, cölöpösszefogók vasszerelése, zsaluzása). Tisza hídnál megkezdődtek a pillérek előkészítő munkái is. A Mérnökségi telepen az alapozási munkák elindultak“.
A Kondoros-Békéscsaba közötti szakaszról a következő információt kaptuk:
Az „A” szakasz 2019. októberben elkészült.
A „B” szakaszon a főpályán a töltésépítés, ckt, aszfalt alapréteg szinte teljes egészében elkészült. Az aszfalt kötőréteg ~75% készültségű. Folyik a rézsűk humuszolása, szalagkorlát elhelyezése. A műtárgyakon egy kivétellel korábban elhelyezésre kerültek a gerendák, pályalemez, szegélyépítés, majd befejező munkák folynak, illetve a kapcsolódó úttöltések készülnek. Az utólag elrendelt D1 öntözőcsatorna híd még csak a cölöpözésnél tart, ennek elkészülte 2020 decemberben várható. A Kétsopronyi pihenő területén útépítési munkák folynak, megkezdődött a wc épületek alapozása. A békéscsabai végcsomópont (turbó körforgalom) befejezéséhez közeledik, 2020. június hónapban várható ideiglenes forgalomba helyezése.
A „C” szakaszon (Fürjesi csomópont) még töltésépítés, valamint a kapcsolódó felüljáró felszerkezet építése folyik, a hídgerendák még nincsenek elhelyezve. A csomópont és a 44. sz. főúthoz csatlakozásában építendő körforgalom töltése, ckt alaprétege elkészült.
A közműkiváltások a teljes szakaszon befejeződtek.
A mostani állapotnál nagyobb forgalomkorlátozás nem várható.
A fotók a Tiszakürt és a Tisza között épülő szakaszon készültek, ahol az aszfaltozási munkáknál tartanak.