Még 2009 szeptemberében, az első és utolsó Gyurcsány-kormány alatt érkezett arról hír, hogy a Mezőtúr-Szarvas-Csabacsűd-Orosháza-Mezőhegyes vonalat bezárják. Arra hivatkoztak, hogy megszüntetnék a párhuzamosságokat, vagy vonat vagy busz, de kettő együtt ne járjon ugyanarra a helyre.
A Jobbik hívására akkor nagyon sokan mentek el a Szarvasi Vasútállomás elé. Táblákkal érkeztek a Halászlakon élők, akiknek se busz, se aszfaltozott út, csak vonat visz, de jöttek az egyetemisták a szüleikkel és a Budapesten dolgozók.
2009 óta sokadszor röppent fel a hír, legutóbb épp tavaly, hogy szárnyvonalakat szüntetnek meg. Akkor sem lett belőle semmi.
A Pesti Hírlap egy kiszivárgott levélre hivatkozva ismét arról írt, hogy két-három hete megint az kering, hogy a téma ismét terítékre kerülhet. Fontos a feltételes mód, ahogy a cikkben is írták: kerülhet.
Budapest előző főpolgármestere jelenleg országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott. Az ő állítólagos kijelentéseire hivatkozik a lap, miszerint a járvány alatt lenne érdemes az alacsony kihasználtságú mellékvonalakról a tömegközlekedést a busz felé terelni.
A Pesti Hírlap információi szerint több forgatókönyv létezik. A durvább országosan 46, az enyhébb 20 vonalat említ. A Kecskemét-Szeged-Békéscsaba-Szolnok-Cegléd-Kecskemét körben az összeset bezárnák.
Arról is szól a hír, hogy ezzel a huszárvágással szeretnének megszabadulni a MÁV Csehszlovákiában gyártott könnyű, de mára gazdaságtalanná váló mellékvonali motorvonatától, a Bzmot-októl, amik a vasúti mellékvonali közlekedés fő járműtípusa Magyarországon.
A Pesti Hírlap névtelenséget kérő informátora szerint a szerdai kormányülésen már tárgyalták is a témát. A lap kérdést intézett Tarlós Istvánhoz, aki SMS-ben azt válaszolta, hogy egyelőre nem tud ilyenről, tudomása szerint ilyen döntés nem született eddig.
Ha mégis bezárásra kerülne a szárnyvonal, még mindig ott maradna a lehetőség, hogy csatlakozó busszal átutazni Gyomaendrődre – ahogy az elmúlt nyáron huzamosabb ideig zajlott is egyes járatok esetében –, és onnan vonatra szállva elérni Budapestet. Ha netán a durvább változat valósulna meg, Szeged irányában csak a busz maradna.
Szarvasiaknak és a szentandrásiaknak nem lenne macerásabb, mint most, de a csabacsűdieknek egy átszállással bonyolultabbá válna a helyzetük, bár feltételezem, hogy ebben az esetben a közlekedésszervezők erre is fognak gondolni, ahogy Halászlakra is.