Vége a hallgatólagos fegyverszünet generálta politikai uborkaszezonnak Szarvason. A vírus után elsőként hirdetett sajtótájékoztatót a Jobbik két meghatározó személyisége, Pálinkás Tamás elnök és Samu Tamás Gergő önkormányzati képviselő. A médiaérdeklődés nem is maradt el, még városhatáron kívülről is érkezett sajtó.
Pálinkás Tamás először a kormány önkormányzatokra sújtó nagyon kedvezőtlen intézkedéseit említette, amit a vírushelyzet miatt hoztak. “Súlyos elvonások lesznek, aminek a levét –jelen esetben– a szarvasiak isszák meg”, mondta.
Súlyos szavakkal illette a polgármestert szolgálati autójának használatát illetően. Közérdekű adatban kikérte, hogy a tavalyi évben magáncélra mennyit használta azt. A Pálinkás Tamás által kézhez kapott menetlevelek tanúsága szerint semennyit. A Jobbik elnöke szerint rossz üzenetet hordoz a választók felé, mert ez szerinte teljességgel lehetetlen. Ugyanezekből a dokumentumokból az is kiderült, hogy leginkább Szarvas belterületén használta korábbi Passatját, aminek okán bírálta a polgármester tavaszi autóválasztását is. Mint mondta, városon belül használatra egy elektromos hajtású autó praktikusabb, spórolósabb lett volna, de ha az itteni utak állapotát teszi a választás legfőbb szempontjává, akkor egy Dacia Dustert javasolna, nem pedig egy nagyteljesítményű dízelt, ami nem erre való.
Kitért a trianoni diktátumra történt megemlékezésére. A Jobbik szarvasi szervezete is elhelyezett egy koszorút a történelmi Magyarország közepét szimbolizáló malomnál, ahol szomorúan konstatálták, hogy hogyan néz ki a környezete. Képviselőjük írásban rákérdezett, miért nem pótolják a hiányzó táblákat, mire azt a választ kapta, hogy “sokszor ellopták”.
– Akárhányszor is lopják el, annak a táblának, annak a feliratnak ott kell lennie! – jelentette ki határozottan. Ezzel kapcsolatban bírálta a Történelmi Emlékút Közalapítványt, és javasolta, a kuratórium elnökét váltsák le, mert nem végzi rendesen a feladatát, a kopjafák rohadnak, a táblák nincsenek meg.
Rátért a Szóban forgó című önkormányzati műsorra, ami véleménye szerint egyszerű propagandaműsorrá vált. Kritizálta a műsor finanszírozásának a módját is, ami szerinte további kérdéseket is felvet az önkormányzat szerepét illetően.
A vírusveszélyre kanyarodva elmondta, hogy hétfőig 4076 megbetegedést regisztráltak, ami messze alatta marad a Magyarországon 15 ezerben megállapított járványhatárnak. Ma már mindenhová lehet menni, de állítása szerint mind a mai napig kint vannak a horgászatot tiltó táblák a közlejáróknál.
A Vasút utcai romhalmazt a Gödény-halomhoz hasonlította. Már többször megpróbáltak szóban és írásban eljárni ez ügyben, de soha nem történt semmi.
Véleménye szerint úgy lenne méltó, ha a Szentesi út az M44-es lehajtótól egészen a 44-es főútig új burkolatot kapna, illetve végig közvilágítást, aminek a fedezésére valamelyik stadion költségvetéséből csípne le. A szentesi úti lakóparkra rátérve elmondta, hogy nem lehet biztonságosan megközelíteni, mert se lámpa, se zebra, miközben az M44-es miatt jelentősen megnőtt arra a forgalom.
Témái közül utolsóként szomorúan állapította meg, hogy a város az utóbbi húsz évben nyolcezer lakos mellett elveszítette üzemeit, munkalehetőségeket, most úgy néz ki, vasutunk se lesz. A polgármester és a képviselők lobbitevékenysége nélkül Szarvasból nagyközség lesz.
Samu Tamás Gergő a vasúttal kapcsolatban elmondta, a vírusra való tekintettel menetrend-átalakítás van. Megemlítette, hogy a Gyurcsány-kormány alatt, mikor hasonló terv szivárgott ki, jobbikosként demonstrációt szerveztek, amire meghívták Babák Mihály polgármestert is, aki akkor várospolitikusként a felkérésnek eleget téve fel is szólalt. Most pártpolitikusként nem hallatta a hangját, fogalmazott Samu Tamás Gergő.
Igaz, most elsőre nem olyan drasztikus az átalakítás terve, mint akkor volt, de a menetidő a pótlóbuszok miatt így is megnő 40 perccel, mondta. Ez utasforgalom csökkenéséhez vezet majd, amit úgy fognak majd kommunikálni, hogy alig használják, és megszüntetik a vonatközlekedést. Ez illeszkedik abba a vidékrombolásba, amit Gyurcsány Ferenc elkezdett. Ehhez asszisztál Babák Mihály polgármester és Dankó Béla országgyűlési képviselő. “Aki 14 milliós autóból szemléli a vidéket, az nem érzékel bizonyos problémákat, ami alul, az átlagemberek szintjén van”, jelentette ki.