“Szombattól tíz regionális vasútvonalon visszaáll a korábbi menetrend”, áll a MÁV-csoport honlapján július 30-i frissítéssel. A posztban nevesítve is van Szarvas, miszerint a Mezőtúr–Szarvas–Mezőhegyes (125-ös) vonalon visszaállítja a korábbi alapmenetrendet augusztus 1-jétől.
Tény, hogy több korábbi alapmenetrend létezik, hiszen a szarvasi vasútvonal 1880 és 1893 között épült. Azóta volt pár alapmenetrend, a kérdés az, mit tekint a MÁV a korábbi alapmenetrendnek. A szarvasiak azt, amikor vonattal lehetett elérni a Mezőtúri csatlakozás, de a MÁV ezt valószínűleg másikra gondol, mert augusztus 2-án 15:27-kor autóbusz vitte át az utasokat Mezőtúrra, holott ugyanennek a napnak délelőttkén 9:30-kor két BZMOT motorvonat is bent állt az állomáson, ahogy valóban korábban szoktak is jönni-menni, szóval akár járhatnának is.
További érdekességek találhatók az Elvirán is, ami inkább az autóbuszra való átszoktatásnak tűnik inkább, mint a korábbi menetrend visszaállításának.
A mavcsoport.hu-n megjelent hír itt olvasható:
2020. július 30. csütörtök, 08.25 / Utolsó módosítás: 2020. július 30. csütörtök, 08.35
Az ITM és a MÁV az ígéretéhez híven felülvizsgálja a regionális vonalakon – a járványhelyzet okozta utasszám jelentős csökkenése miatt – június 6-tól bevezetett menetrendeket. Tíz vasútvonalon már augusztus 1-jétől a korábbi, megszokott alapmenetrendet állítja vissza a vasúttársaság, de hosszú távon fejlesztéseket és akár két órás ütemes menetrendek bevezetését is tervezi számos regionális vonalán. A további regionális viszonylatokon még vizsgálják az utasforgalmat és a közlekedési rendet.
A MÁV az Innovációs és Technológiai Minisztériummal történt egyeztetést követően a Zalaegerszeg–Bajánsenye–Őrihódos (25-ös számú), Nagyatád–Somogyszob (38-as), Gyékényes–Barcs–Szentlőrinc (60-as), Vác–Nagyoroszi–Balassagyarmat (75-ös), Balassagyarmat–Ipolytarnóc (78-as), Kál-Kápolna–Kisújszállás (102-es), Karcag–Tiszafüred (103-as), Debrecen–Tiszalök (109-es), Mezőtúr–Szarvas–Mezőhegyes (125-ös), Kecskemét–Lakitelek–Szolnok (145-ös számú) vonalon állítja vissza az alapmenetrendet augusztus 1-jétől.
A Gyékényes–Barcs–Szentlőrinc vonalon az alapmenetrendre történő visszaállással együtt megszűnik a zalaszentiváni átszállás a (Sopron–) Szombathely–Zalaszentiván–Nagykanizsa–Pécs között közlekedő járatok esetében.
Több regionális vonalon az utazási igényekhez igazodva módosítják a pótlóbuszok közlekedési rendjét augusztus 1-jétől, illetve a Villány–Mohács vonal melletti Nagynyárád esetében pedig már július 18-tól életbe léptek a változások.
A Vámosgyörk–Gyöngyös vasútvonalon augusztus 1-jétől a vonatpótló járatok – lakossági kérésre – Gyöngyösön a Kispiac megállóhelyen kívül a közeli Esze Tamás u. 19. sz. helyijárati autóbusz-megállóhelyen is megállnak.
A Vésztő–Gyoma és a Békéscsaba–Kötegyán–Vésztő–Püspökladány vonalon a csatlakozások érdekében augusztus 8-tól a két vonal vonatpótló menetrendjét átszervezik: Vésztő és Püspökladány között jórészt közvetlenül közlekedő buszokkal lehet majd utazni, az eddigi 130 perces utazási idő kb. 80 percre csökken. Szerep és Hosszúhát kiszolgálását 2 óránként közlekedő külön ráhordó járatokkal biztosítják, melyek Sárrétudvariban csatlakoznak a Vésztő–Püspökladány közötti vonatpótlókhoz.
A részletes menetrendeket a vasúttársaság a honlapján és az állomási hirdetményeken teszi közzé.
MÁVINFORM