Tegnap visszaadták a forgalomnak az M44-es kunszentmártoni csomópontja utáni útszakaszát, illetve további 3,2 kilométert, áll a NIF Zrt. honlapján. Az örömhír bejelentéséhez az újabb pályaszakasz hosszával arányosan jelentek meg az érintett térség prominensei: a képek tanúsága szerint egyedül Boldog István országgyűlési képviselő állt az egy darab mikrofon elé.
Társadalmasítjuk a hírt: Békéscsaba felől így már a tiszakürti lejáróig lehet 2×2 sávon haladni. Egy felüljárón illetve azon a körforgalmon keresztül vezet az út vissza a régi 44-es főútra, amin legalább egyszer mindenki tett egy plusz kört Kecskemétről hazafelé, mert nem hitt a szemének, hogy tényleg a pár méterre levő kijáraton kell Békéscsaba felé kihajtani.
A Lakitelek-Tiszakürt szakasz Tisza-hidat is magában foglaló – még át nem adott – 10 kilométeres részén már befejező munkálatok folynak, aszfaltozzák a hidat is, szerelik a korlátokat, festik az útburkolati jeleket, de az átadást csak év végére ígérik.
Ha ez megtörténik, akkor a 44-es főutat és Tiszakécskét összekötő útig lehet majd 2×2 sávon haladni. Onnan egy majd kilométeres szakaszon jutunk vissza a 44-esre, ahhoz a vasúti átjáróhoz, amitől kezdve már fel van újítva Kecskemétig a 44-es. Ez a felújítás sajnos azt jelenti, hogy az onnan az M5-ig tartó szakasz átadása még kanyarban sincs.
A NIF honlapja szerint a még megvalósítandó Kecskemét és Tiszakürt közötti rész három ütemben valósul meg:
– a Kecskemét-Szentkirály szakasz (32,2 km, térképen szaggatott vonallal), közbeszerzése jelenleg folyamatban van;
– a Szentkirály-Lakitelek (4,6 km; térképen sötétkék vonallal) szakasz kivitelezése folyamatban van, befejezése a kapcsolódó beruházásokkal (Szentkirály elkerülő, 44 sz. főút, 4622 és 4623 j. utak felújítása, kerékpárút építés) 2023 végére tervezett;
– a Lakitelek-Tiszakürt szakasz (10,0 km; térképen világoskék vonallal), átadása az új Tisza-híddal 2021 végére várható.
Az erről a csomópontról készített képeinket meg tudja tekinteni a galériában.