in

M44: “a szerződés hatálybalépése a forrástól függ”

Munkagépek haladnak át angolosan az M44-es új Tisza-hídján 2021. december 15-én
Munkagépek haladnak át angolosan az M44-es új Tisza-hídján 2021. december 15-én (Fotó: Babák Zoltán)

December 15-én adtunk hírt arról, hogy átadták a pálya újabb néhány kilométerét a tiszaugi Tisza-híddal. Két napja írtunk az M44 befejező szakaszának állásáról, miszerint 2025-re prognosztizálják a 32,3 kilométeres Kecskemét-Szentkirály szakasz elkészültét.

Tegnap új hír jelent meg az MTI-n ezzel kapcsolatban, amiben a beruházó, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatja az MTI-t az M44 jövőjéről.

Ebben – a címben is szereplő félmondatban – remélhetőleg nem a Pénzügyminisztérium december 17-én kiadott közleménye köszön vissza, amiben – a kormány 5,9-ével szemben – a szaktárca az államháztartás deficitjének 4,9 százalékra faragását célozta meg. Abban pont az állami beruházások 755 milliárdos megnyirbálásával (az M44-es befejezéséhez szükséges 107 milliárd érintetlenül hagyása mellett) kívánják elérni a célt.

A kormány elfogadta a Pénzügyminisztérium a Magyar Nemzeti Bankkal egybecsengő ajánlását – ami megjelent a Magyar Közlönyben is –, egyben a miniszterelnök visszapasszolta a labdát Varga Mihálynak, hogy találja meg, hol lehet további nyirbálásokat tenni a 4,9-es hiánycél eléréséhez.

A teljes MTI-s hír:

Csaknem 107 milliárd forintból épülhet meg az M44-es záró szakasza

A Hódút Kft. építheti meg az M44-es gyorsforgalmi út utolsó, Kecskemét-Szentkirály közti szakaszát csaknem nettó 107 milliárd forintért. A szerződést várhatóan még idén megkötik – tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúrakezelő (NIF) Zrt. kedden az MTI-t.

Az M44-es gyorsforgalmi út ezzel a szakasszal kapcsolódik be az M5-ös autópályába. Azt írták, a Kecskemét-Szentkirály közti szakasz 32,2 kilométer hosszú, 22,50 méter koronaszélességű lesz, 14 műtárgyat kell kialakítani.

Az építkezés az 5. számú főúton létesítendő turbó típusú körforgalommal kezdődik, mely biztosítja a csatlakozást az M5-ös autópályával a Kecskemét-Észak csomóponton keresztül. A szakasz elején egy egyszerű pihenőhely épül.

Nagykőrösig a keresztező országos utakat és földutakat az autóút felett, a 140. számú Cegléd-Szeged vasútvonalat a tervezett autóút alatt vezetik át.

A nyomvonal Szentkirály és Kocsér települések közigazgatási határát megközelítve, attól mintegy 600 méteres távolságban halad; majd csatlakozik az épülő Szentkirály-Lakitelek szakaszhoz.

A Kecskemét-Nagykőrös közötti szakaszt még M8 gyorsforgalmi útként tervezték, de a forgalomba helyezésre már M44 gyorsforgalmi útként kerül sor – közölte a NIF.

A NIF azt írta, “a szerződés hatályba lépése a forrástól függ”. Arra a kérdésre, hogy az M5-ösbe való bekötésig ingyenes marad-e az M44-es, és hogy mikor készülhet el a “záró” szakasz, nem válaszoltak.

Herczeg Tamás (Fidesz) országgyűlési képviselő a Békés Megyei Hírlap keddi számában megjelent interjúban azt mondta: “várhatóan 2025-től végig gyorsforgalmi úton közlekedhetünk Békéscsaba és Budapest között”.

Dankó Béla (Fidesz) országgyűlési képviselő közösségi oldalán emlékeztetett, Lakitelektől Békéscsabáig közel 90 kilométeren már elkészült a pálya.

bhzs \ gte \ brr – MTI 2022. január 11., kedd 14:37

Reméljük, hamarosan beszámolhatunk a “szerződés hatályba lépéséről” is!

Dr. Bencze Tamás (Korona) és Molnár Rudolf (Csati) a rájátszás 2. fordulójában

A Korona a rájátszásban is formában van

A doni katasztrófára emlékeztek Békésszentandráson

A Donnál elesett apákra, fiúkra, férjekre emlékeztek