A közelmúltban elénk került egy FB-poszt, amiben DJ Savage, azaz Szrnka Árpi örömmel osztotta meg ismerősei között, hogy 2015-ös ’30’ című albuma után hamarosan hivatalosan is megjelenik második egészestés lemeze, ami a Sabotage nevet kapta.
Nagyon régóta ismerjük Árpit, így adódott, hogy feltegyünk pár kérdést az új lemezről, illetve arról, hogyan jut el valaki addig, hogy saját zenéket szerezzen. Savage nem a könnyed műfajokban mozog, van egy nagyon széles határvonal az általa szeretett és képviselt drumandbass és például a mulatós zene között.
Savage most épp a Szigeten csapatja, pontosabban melózik, de azért sikerült vele véglegesíteni cikkünket.
Mikor kezdtél zenélni? Már a Cervinus Teátrumban is djztél?
Több, mint 15 éve djzem és élek ebben, ezekben a stílusokban, lassan 10 éve írok zenét a drumandbass könnyebb és keményebb világában, emellett a hardcore-techno szerelmese is vagyok. Túlzás nélkül mondható, hogy közel 100 zeném jelent meg az évek során, legtöbbje digitális formában, azaz wav és mp3 formátumban, de körülbelül 40 zene különböző CD-ken és 20 bakeliten is napvilágot látott.
Mit lehet tudni a Sabotage-ról, mikor jelenik meg hivatalosan?
Nem szeretek politikát vinni a zenei világomba, de a Sabotage – mondanivalóját tekintve –egyfajta lázadás, görbe tükör a mai rendszer és társadalom elé, amit meg akartam mutatni a világnak az én szemszögemből. A címadó darab fő mondanivalóját: “Its a Sabotage, against this corrupt system…” sorait társam MC Fantom költötte és reppelte fel, de ezen kívül még négy zenében is közreműködtünk.
Zeneileg az album egyébként egy áttekintése a karrierem elmúlt 15 évének. Ezalatt megéltünk több korszakot a partyéletben, a drumandbass és hardcore stílusok változtak, megújultak, néhol visszatértek a gyökereikhez, így megtalálható lesz a 2010-es hangzású techno beütésű technoid drumandbass-től kezdve a Therapy Sessions horrordnb bulik közkedvelt darkstep tört zenéin keresztül a hiphop elemekkel tűzdelt UK hardcore phonk és a modern industrial hardcore, valamint basszusgitáros közreműködésével egy kísérleti darab is.
A 2015-ös ’30’ névre hallgató anyag után a Sabotage a második “teljes estés” albumom augusztus 19-én fog megjelenni mp3, wav, CD és limitált számú bakelit formában a belga Future Sickness Recordings és az általam igazgatott Savage Tales gondozásában. A fizikai formátumot a kiadó honlapjáról lehet megrendelni vagy megvásárolni az albumbemutató fellépéseimen a merch pultnál. Az első albumízelítő július 22-én Komáromban az Electric Fortress fesztiválon elég jól sikerült, nagyon örültem a sok pozitív visszajelzésnek, az emberek jót ugráltak rá. Ehhez az albumhoz pólót is tervezünk az album artwork-jével.
A hivatalos megjelenés pont az egyik kedvenc fesztiválomra esik. Szlovákiában évek óta rendszeresen szervezek és lépek fel, így a Konkoly Open Air Festival egyik színpada is hat éve a Savage Tales stage névre hallgat. Én viszem oda a külföldi sztárokat, és a helyi supportot is én szervezem. Az idén több fellépő is jelen lesz, akik közreműködtek az albumon, szóval igazi ünnepi albumbemutató lesz. Régi barátaim az olasz Hallucinator duó és az angol Section 63, valamint a szlovák Gorebug és társam MC Fantom az én stage-emen, míg Sinister Souls aka Xaturate Hollandiából, akivel szintén csináltunk egy közös számot az albumra, a másik színpadon fog fellépni.
Mikor indultál neki, hogy összeállíts egy második egészestés CD-t?
Az első covid leállás idején, amikor hirtelen munkanélküliek lettünk, és mindenkinek nagyon sok ideje lett átgondolni az életét, egy kisebb fajta depresszió közepette fogalmazódott meg bennem ez a projekt. Akkoriban újra elkezdtem magammal foglalkozni, sportolni kezdtem, lefogytam, rendbe tettem magam, visszatért az agresszív görkorizás is, ami azóta is tart, szóval a nagy rohanás és melós élet miatt hátrahagyott, amúgy korábban fontosnak tartott dolgokkal végre újra tudtam foglalkozni, így a zeneírással is.
Mikor a rendezvényszakma, – ami a megélhetésemet biztosította – teljesen leállt és más bevételi forrás után kellett néznem, így egy Budapest melletti papírgyárban és nyomdában nyomtam le pár hónapot. Az itt zakatoló gépek hangjai nagyon megtetszettek, fel is vettem több masina hangját működés közben, ez inspirált néhány számnál az albumon.
A demók már kimentek, mik a visszajelzések a lemezről?
Miközben ezeket a sorokat írom, kicsit nosztalgikus hangulatba kerültem, mert épp elkezdtem csomagolni és felcímezni a már megrendelt CD-ket, amik ma útjukra indulnak Németországba, Norvégiába, Angliába, Hollandiába és belföldre. Jó érzés látni ezt a támogatást Európa különböző szegleteiből, amit legutóbb az első albumom megjelenésekor éreztem.
A CD és bakelit megvásárlásával kap mindenki egy letöltőlinket és korlátlan streaming hozzáférést hallgatáshoz is, szóval ha nincs már 2022-ben CD játszód vagy lemezjátszód és csak támogatásképp vagy gyűjtőszenvedélyednek hódolva veszed meg az albumot a polcra, akkor is tudod hallgatni az anyagot kocsiban, otthon, telefonon egyaránt.
A lemez maga fehér, a borító művészi munka. Olyan, mintha egy tetoválóművész készítette volna.
Az artwork egyfajta fúzió, amit az Ó-Egyiptom és sci-fi mániám vizionált, és egy nagyon kedves grafikus barátom ‘421 aka Saine’ hívott életre hihetetlen tehetségével.