Több mint ötven, három tagú csapat jelentkezett a Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara JóPálya vetélkedőjére, amelynek a második fordulójára pályaválasztással foglalkozó társasjátékot kellett készíteni a csapatoknak. Az elkészült játékokat hárman zsűrizték.
Sáfár Attila, a ,,Társasjáték Klub a Vasutasban” csoport vezetője szerint születtek ötletes és remekül kidolgozott megoldások, illetve az is feltűnő volt számára, hogy néhány csoport milyen profin készítette el és vágta meg a videókat.
– A munkák értékelésekor szembetűnő volt, hogy aktívan játszó társaságokról van szó, hiszen majd’ mindenki valamilyen jól ismert társast tematizált át a kiírásnak megfelelő szempontok alapján. Emellett találkoztam egyedi ötletekkel is, melyek érdemes lennének a továbbgondolásra. Kivétel nélkül mindenki komoly energiákat mozgósított és fektetett a játékok elkészítésébe, igazán értékes tartalmat létrehozva – mondta Molnár Pál Márton, a Birodalom Bajnoka című társasjáték tervezője, a JóPálya vetélkedőre beküldött társasjáték másik zsűrizője.
Mészárosné Szabó Anna, a harmadik zsűritag, a Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara osztályvezetője nem tagadja, nem volt egyszerű dolguk a pályázóknak, hiszen a 6. és 7. osztályos tanulóknak izgalmas, de olcsón kivitelezhető játékot kellett kitalálniuk.
– Fantasztikus alkotások születtek, az egyszerűbb memóriajátékoktól kezdve a bonyolult, de igazán érdekfeszítő játékokig – mondta Mészárosné Szabó Anna. – Volt köztük, amely a régi idők mesterségeit, volt, amelyik a jelenlegi szakképző intézményekbe való bekerülést dolgozta fel. Igazán nehéz volt köztük sorrendet felállítani.
A sorrend végül megszületett, a legjobb tíz versenyző május 11-én méri össze a tudását Békéscsabán, a Liget Ifjúsági Térben az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával. Végül Békéscsabáról az Erzsébethelyi, illetve a baptista általános iskola, a Mezőberényi Általános Iskola, az orosházi Vörösmarty Mihály, a nagyszénási Czabán Samu, a Dobozi Általános Iskola, a szarvasi Benka Gyula, a tótkomlósi szlovák általános iskola csapatai jutottak a döntőbe.
A legjobb pályaművet meg is valósítja a kamara, de mint az egyik az játékcsoportot vezető pedagógus mondta, ők már mindenképpen nyertek, hiszen attól függetlenül, hogy győznek vagy sem, az ő iskolájukban biztosan fognak játszani az általuk tervezett játékkal.
BMKIK sajtó / Fotó: Pintér Vince/BMKIK