Ha elkészül, 125 kilométer hosszan köti össze Békéscsabát az ország gyorsforgalmi úthálózatával az M44-es. Ebből eddig átadásra került 88,6 kilométernyi, kezdve a Szarvast elkerülő 61 kilométeres szakasszal.
Az M44-es lakitelki végpontja és az M5 autópálya közötti befejező szakaszának kiépítése két részre bontva zajlik.
A rövidebb a már meglevő M44-es folytatásaként kerül majd átadásra – a tervek szerint – valamikor 2024. első negyedévében, ami újabb 4,6 kilométerrel (zöld színnel jelölve) nyújtja meg az M44-es járható szakaszát egészen a Szentkirályt Tiszakécskével összekötő útig. Innen a Fekete Gólyánál levő 44-es főútba csatlakozó csomóponthoz lesz visszacsatolás.
Ehhez felújítják az M44-es akkori végét jelentő – Szentkirály-Tiszakürt összekötőnél levő – csomópont, illetve a jelenleg létesítés alatt álló 2,9 kilométer hosszú Szentkirályt elkerülő szakasz közötti 4,1 kilométert (kék).
Kecskemét felé haladva ehhez csatlakozik az előbb említett 2,9 kilométeres (piros) szentkirályi elkerülő Kecskemét felőli végén körforgalommal, illetve a Fekete Gólyánál létesülő körforgalomig 8,6 kilométer hosszon felújított szakasz (narancs). Innen a megszokott úton lehet az M5-ös felé hajtani.
Az M44-es felénk eső, rövidebb, 4,6 kilométeres szakaszának az átadása 2024 első negyedévére, míg a Kecskemétig visszakötő szakaszt a szentkirályi elkerülővel ez év végére prognosztizálja a szakma.
A hosszabb, 32,2 kilométeres Szentkirály-M5 szakaszon is már a végéhez közelednek a földmunkák. Itt sikeresen lezajlott a Kecskemétet Nagykőrössel összekötő 441-es különszintű csomópontjánál épülő híd gerendáinak a beemelése, és készül a többi, összesen 14 műtárgy is. Átadása 2025 második negyedévére várható.
A Békéscsabán túli életről nem régen jelent meg, hogy az M44-es a megyeszékhelytől Méhkeréknél átlépve a határt az Arad-Nagyvárad gyorsforgalmi útba kapcsolódik majd.