Az Építési és Közlekedési Minisztérium december 5-én megjelent rendelete szerint 2024-ben újabb 230 kilométerrel bővül a hazai díjköteles gyorsforgalmi útszakaszok hossza, köztük a teljes M0-s, immár a teljes, azaz a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyébe is átnyúló M4-es, valamint a teljes M44-es autóút.
- az M0-s végig, azonban elég lesz a Pest vármegye matrica az érintett szakaszokon,
- az M4-es teljes hosszán, ahol a Pest vármegyei matrica mellett a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei matricát is ki kell váltani,
- az M44-es végig, ahol bevezetik a Jász-Nagykun-Szolnok és Békés vármegye matricákat, a Bács-Kiskun vármegye matrica rövid szakaszon, Tiszakürtig lesz érvényes,
- az M30-as autópálya végig, miután megszűnik a Miskolc dél és Miskolc észak közötti szakasz díjmentessége, ugyanakkor Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei matricával az autópálya teljes hosszában használható lesz,
- az M31-es ugyancsak fizetősé válik, itt elég lesz a Pest vármegyei matrica,
- az M76-os Balatonszentgyörgytől Keszthely-Fenékpusztáig, amelyen a Somogy és Zalai vármegyei matricák is érvényesek lesz.
Az egyik oldalon valahogy feledésbe merült az a korábbi kijelentés, hogy amíg az M44-es nem csatlakozik másik autóútba, gyorsforgalmi útba, vagy nevezzék ezeket kétszer kétsávos utakat bárhogy, addig nem lesz díjköteles. Másrészt remélhetőleg ez annak a jele, hogy a Kecskemét felöl levő vége az év végére becsatlakozik az M5-be.