Menu
in ,

Könyvtári tábor a környezetvédelem jegyében

A Városi Könyvtár környeztevédő, újrahasznosító tábort hirdetett augusztus 12-17-ig. A táborba elsősorban azok a gyerekek kaptak meghívást, akik rendszeresen látogatják a könyvtárat és szeretnek olvasni.

Igaz, most nem a könyveké volt a főszerep, de a Szarvasi Bibliothéka Alapítvány a tematikához kapcsolódó szakkönyvekkel támogatta táborunk megvalósulását.

Délelőttönként kerékpártúrával kezdtünk, délután az élmények által inspirálva kreatív foglalkozásokon alkothattak a gyerekek.

Hétfőn délelőtt a halásztelki tanösvényhez bicikliztünk ki, megcsodáltuk az ártér növény és állatvilágát. Megismerésében segítettek a tanösvény informatív táblái. A hosszú túra után jól esett a finom ebéd a Vadászkürt étteremben, majd délután egy kis csendes pihenő után kézműveskedtünk a hűvös teremben. Téma az üvegek újrahasznosítása dekupázs és üvegfestés technikával.

Kedden korán reggel ismét kerékpárra ültünk, és ellátogattunk a HAKI-ba, ahol Bozánné Békefi Emese fogadott minket. Sok érdekességet megtudtunk a kutatóintézetben folyó munkáról és természetesen a halakat is megnézhettük. Hazafelé az Erzsébet-ligetben meglátogattuk Sisi szobrát a liget bejáratánál, valamint a ligeti tanösvényt is végigjártuk; délután a Kacsa-tónál piknikeztünk, játszottunk.

A harmadik napra esett a leghosszabb túránk, a Sárarany Szalmaportára kerekeztünk el, a gyerekek nagyon jól bírták a hosszú utat. Maczkó Dóri várt bennünket, először megnéztük a kiállítást, majd a gyógynövénykert növényeivel ismerkedtünk meg közelebbről. A délelőtt folyamán még a szalmafonást is kipróbálhatták a gyerekek. A foglalkozás végén “élő ördöglakattal” játszottunk. Délután gyógynövényeket ültettünk saját készítésű, újrahasznosított kaspóba.

A következő délelőttöt már nagyon várták a gyerekek, ugyanis a Körösvölgyi Állatparkba látogattunk el. Árnyas ösvényein sétáltunk, megnéztük a parkban lakó állatokat, és még egy izgalmas nyomozáson is részt vehettünk. Köszönjük az Állatpark munkatársainak a játékot! Délután ismét az újrahasznosítás jegyében kavicsot festettünk és társasjátékot készítettünk. Persze az olvasás, könyvnézegetés sem maradhatott el ezen a napon sem.

Az utolsó nap pihentek a biciklik, a múzeumban töltöttük az egész napot. Délelőtt fényképeket válogattak a gyerekek, a délutáni scrapbook (emlékkönyv) készítéshez, majd egy vetélkedőn vettek részt, ahol felidézhették, hogy az elmúlt héten miket láttunk-hallottunk. Nagyon ügyes volt mind a négy csapat.

A tábor ideje alatt nem csak sok-sok ismerettel gyarapodtak a gyerekek, hanem új barátságok is szövődtek, hisz a város szinte mindegyik iskolájából jöttek táborozni.

Szeretettel várjuk őket vissza jövőre is! Addig is találkozzunk a könyvtárban!