A reklám és az őszinte szavak egy mondatban? Hmmm…lássuk be, itt valami gyanús. De bizony akárhogy is nézem, ez a helyzet. A színtiszta igazság. Nemrég bukkantam rá erre a hirdetésre és komolyan mondom a szívembe lopta magát: nem alakoskodik, nincs utólag felerősített hatás, sem klinikai tesztek. Ez a reklám egyszerűen csak az, ami. Üdítő kivétel a hirdetések piacán.
De miben is áll a csoda? Három igekötő és egy (kimondatlan, bár mindenki által ismert) ige. Ilyen egyszerű. Lehet ezt kérem így is. Lehetne ezt másképp csomagolni? Aligha. Ez így jó, ahogy van.
Nem kimondottam kedvelem a valóság show-kat, mert miféle valóság az, amit szerkesztők megvágnak és úgy tálalják a fogyasztóknak? Kinek a valósága? Szóval az elvi problémák után még ott van az egész szituáció, ami mindig ugyanaz: egy csapat embert bezárnak valahová, ahonnan hétről – hétre távoznak, és egyre csak nő a feszültség. Kíméletlenül lehull minden álarc és lepel. És a falakon túl a sajtó ízekre szed mindenkit mindezek mellett. Szóval nincs itt semmi magasztos, vagy közcél: egyszerűen a szórakoztatás. Már akinek szórakozás az, hogy egy csapat szimpatikus és antipatikus egyént figyel a nap jelentős részében. Ez talán a voyeur-ség legális formája. Kukkolj bátran, nincs következménye, nincs büntetés. Számomra már az büntetés lenne, ha néznem kéne ezeket a klausztrofób mini drámákat. Egyszerűen nem érdekel, de természetesen tiszteletben tartom azok véleményét, akik örömmel ülnek le a képernyők elé megfigyelni másokat. Lehet, hogy a saját életük annyira kiábrándító, hogy jobb nézni másokét, még ha csak ideig-óráig is? Nem tudom, de az biztos, hogy van fizetőképes közönsége ennek a fajta szórakoztatásnak, hiszen óriási nézettséget produkálnak a bezárt sztárocskák.
Azonban az Éden Hotel mégis más, mint a többi ilyen show. Itt nincs köntörfalazás, paplan alatti egyesülés: itt nyíltan felvállalt és bátorított a szexualitás minden megnyilvánulása. Egy ismerősöm a maga keresetlen módján egyszerűen csak „k***atelepnek” minősítette a műsort. Ez is egy vélemény.
Nyilván van oka annak, hogy ilyen sokan jelentkeznek ezekre a műsorokra, és nem hiszem, hogy csak a fődíj miatt. Ennél több munkálhat a fiatalokban: talán nincs más eszközük arra, hogy kitűnjenek az átlagból? Esetleg gyógyírként akarják felhasználni a gyorsan jött ismertséget lelki sérelmeikre? Mert a legtöbbjük lelki sérült, ez bizonyított. Önértékelési zavarok, különböző függőségek és devianciák, hogy csak a legszembetűnőbbeket említsem.
Ennyi dráma és könnyes csetepaté után valóban üdítő az a nyers valóság, ami az óriásplakáton ránk köszön: Meg, Át, Ki. Ez erről szól. Elismerésem a reklámkészítőknek! ☺
Nóra