Gimnáziumunk által szervezett megyei német versenyen vettünk részt, melynek első fordulójára március 22-én került sor. A versenyre 8 gimnázium 46 tanulója jelentkezett. Ennek során 2 kategóriában mérhettük össze tudásunkat. Az első kategóriába a heti 3 órában, a második kategóriába a magasabb óraszámban németet tanulók, illetve a már nyelvvizsgával rendelkezők jelentkezhettek. Szövegértési feladatokat és nyelvtani teszteket kellett megoldanunk. Ez alapján az 1. kategóriában 5, a 2.-ban a legjobb 8 tanuló jutott tovább az április 19-ei szóbeli fordulóra. Itt került sor a magnóhallgatási feladatra, valamint előre megadott 4 témából kellett felkészülni: Verseny- és extrémsportok, ünnepek, iskolai rendezvények, iskolarendszer Magyarországon és Németországban, nyaralás kül-és belföldön. A beszélgetést egy német anyanyelvű tanárnővel, Urschula Kirsch-sel és a gimnázium egy nyugdíjas tanárnőjével folytattuk le. Ez a rész nem arról szólt, hogy az előre megtanult szöveget hogyan tudjuk visszaadni, hanem hogy milyen a kommunikációs képességünk, mivel a beszélgetést a helyzet alakította. Nekem ez a feladat tetszett a legjobban.
Gimnáziumunk által szervezett megyei német versenyen vettünk részt, melynek első fordulójára március 22-én került sor. A versenyre 8 gimnázium 46 tanulója jelentkezett. Ennek során 2 kategóriában mérhettük össze tudásunkat. Az első kategóriába a heti 3 órában, a második kategóriába a magasabb óraszámban németet tanulók, illetve a már nyelvvizsgával rendelkezők jelentkezhettek. Szövegértési feladatokat és nyelvtani teszteket kellett megoldanunk. Ez alapján az 1. kategóriában 5, a 2.-ban a legjobb 8 tanuló jutott tovább az április 19-ei szóbeli fordulóra. Itt került sor a magnóhallgatási feladatra, valamint előre megadott 4 témából kellett felkészülni: Verseny- és extrémsportok, ünnepek, iskolai rendezvények, iskolarendszer Magyarországon és Németországban, nyaralás kül-és belföldön. A beszélgetést egy német anyanyelvű tanárnővel, Urschula Kirsch-sel és a gimnázium egy nyugdíjas tanárnőjével folytattuk le. Ez a rész nem arról szólt, hogy az előre megtanult szöveget hogyan tudjuk visszaadni, hanem hogy milyen a kommunikációs képességünk, mivel a beszélgetést a helyzet alakította. Nekem ez a feladat tetszett a legjobban.
A verseny végig szorosan alakult, az első és utolsó helyezettek között csak pár pont különbség volt.
Eredmények:
1. Kategória
1. Szekretár Mónika – Andrássy Gyula Gimnázium
2. Bozó Gergő – Andrássy Gyula Gimnázium
3. Erdélyi Szonja – Ady-Bay Zoltán Középiskola
4. Gavra Dávid – Ady –Bay Zoltán Középiskola
5. Szutor Nikoletta – Andrássy Gyula Középiskola
2. Kategória
1. Farkas Vivien – Vajda Péter Intézmény
2. Kovács Gergő –Belvárosi Ált. Isk. és Gimnázium
3. Máté Lilla – Belvárosi Ált. Isk. és Gimnázium
4. Lós Judit – Vajda Péter Intézmény
5. Jancsó Ildikó – Vajda Péter Intézmény
6. Demcsák Dávid – Vajda Péter Intézmény
7. Strassburger Dóra – Vajda Péter Intézmény
Jancsó Ildikó 11. B osztály