A múlt héten a közösségi médiában felröppent a hír, hogy a Kormány elodázta az M44-es megvalósítását. Bár a kedélyek megnyugodtak, a véletlen úgy hozta, hogy egy hétvégi rendezvényen találkoztunk körzetünk országgyűlési képviselőjével, Dankó Bélával, gondoltuk, ki ha ő nem tudja megmondani, mi is van az M44-essel.
– Az M44-es ügyében nincs változás. Az útfejlesztésekkel kapcsolatban valóban van. A Kormány az 1422/2016-os kormányhatározata tartalmazza ezeket a változtatásokat, de ugyanebben a kormányhatározatban megerősítésre került a már korábban is kihirdetett M44-es megépítése. Akik azt kezdték el hirdetni, hogy nem fog megépülni, vagy félreértették ezt a kormányhatározatot, vagy némi rosszindulat dolgozott bennük, és próbálták direkt félreértelmezni. A kormányhatározat 3. pontja rögzíti, hogy az M44-es gyorsforgalmi út Kecskemét-Nagykőrös–Békéscsaba között megvalósul, illetve egy következő pontban, az ötösben jelzi azt is, hogy a harmadikban felsorolt útfejlesztésekre a Kormány a költségvetési forrásból kötelezettséget vállal. Ez azt jelenti, amit eddig is, hogy az M44-es megépül.
A kivitelezésre a közbeszerzés elindult. Amint lezajlik az eljárás és megvan a kivitelező, vélhetően azonnal elindul a kivitelezés maga, mondta Dankó Béla.
A Kondoros-Tiszakürt szakaszon áll az előkészítettség állapota olyan szinten áll, hogy kiírásra kerülhetett a kivitelező kiválasztására vonatkozó pályázat. Ennek az építése meg is kezdődhet el a közeljövőben, Dankó Béla reményei szerint még ebben az évben. A szándék az, hogy 2018 végéig befejeződjön a középső szakasz építése.
A másik két szakasz előkészítésénél még vannak hiányosságok, de a miniszterelnök kérésére felgyorsult ezeknek az előkészítése is. Ezek elkészültének a dátuma 2020-2021 lehet.