in

Kész közeli állapotban az új Tisza-híd

A tiszaugi híd július 4-én (Fotó: Babák Zoltán)

Épül a Lakitelek és Tiszakürt közötti 10 kilométeres M44 szakasz az új Tisza-híddal. Ha ez kész, és a korábban július végére tett ígéreteknek megfelelően átadják a forgalomnak, ismét rövidül a menetidő Budapestre. Építés alatt van a Szentkirály-Lakitelek közötti 4,6 kilométeres szakasz is.

Innen már izgalmasabb számunkra, hogy változás van a nyomvonalban. A korábbi terv, miszerint az M44-es Nagykőrösnél csatlakozzon az M8-asba, megváltozott. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. M44-es gyorsforgalmi út Kecskemét (5-ös főút) és Szentkirály közötti szakaszára kiírt közbeszerzéséből kiderült, hogy az M44-es valahol az 5-ös főút és az M5-ös találkozásának környékén fog kapcsolódni az autópálya-hálózatba. Miután ettől kezdve az M44 már vezet valahonnan valahová, biztos fizetős lesz, de sajnos addig azért még elég sok víz le fog folyni az új Tisza-híd alatt. Valószínűleg még soha nem vártak ennyire fizetős autópálya-szakaszt, mint ezt.

A magyarepitok.hu-n megjelentek szerint az M44-es Nagykőröst is el fogja érni, de “szakmapolitikai döntés alapján az M8-as gyorsforgalmi útként megtervezett Kecskemét–Nagykőrös szakaszt is M44-es gyorsforgalmi útként kell forgalomba helyezni”.

M44-es csatlakozása az M5-ös autópályába az 5. főúton keresztül
M44-es csatlakozása az M5-ös autópályába az 5. főúton keresztül (Forrás: NIF Zrt.)

A beruházásban a következő részprojektek fognak megvalósulni:
– az 5-ös főútnál turbó körforgalmú csomópont
– a 441-es főútnál különszintű csomópont,
– egy egyszerű kétoldali pihenőhely
– összesen 14 db műtárgy, melyek között van négysávos gyorsforgalmi út átvezetését szolgáló olyan híd (vagy felüljáró vagy aluljáró), melynek két közvetlen támasza közötti legnagyobb szabadnyílása 44 méter.

Horváth Margit és Gulyás Attila

A nagy találkozás

Banyabalhé

Banyabalhé