Az M44 Szentkirály és Kecskemét közötti 33,6 kilométeres szakasza 80 százalékos készültségi szint felett van. Ebből várhatóan 32,2 kilométert 2025 tavaszán birtokba vehetnek az autósok. A fennmaradó 1,4 kilométeren épül meg az ország legnagyobb vidéki csomópontja, amivel az M44-et, illetve a későbbiekben az M8-at kötik össze az M5-tel. Átadása a legutóbbi híradás szerint 2027 első felében várható, de az Építési és Közlekedési Minisztérium tájékoztatása szerint ettől függetlenül a hamarosan elkészülő szakaszt csatlakoztatják az M5-höz, így az járható lesz.
A 2025 elején átadásra kerülő szakaszon jelenleg aszfaltozás, beton korrózióvédelem és szalagkorlát-építés zajlik. A hidak készültségi szintje közel 100 százalékos, már a műtárgyak próbaterhelése zajlik. Hátra van még a terep- és padka rendezés, növénytelepítés, füvesítés, burkolati jelek festése, vadvédőkerítések és fényvédőhálók, valamint a változtatható jelzésképű táblák telepítése.
Annak, hogy 2025 tavaszán átadják a 32,2 kilométernyi új szakaszt, “egyik feltétele, hogy az M44 – M5 csomópont folyamatban levő fejlesztésének részeként az 5-ös főút átépítése a forgalomba helyezés idejére megtörténik, így biztosított lesz az M44-es gyorsforgalmi út kapcsolata az M5-ös autópályával a Békéscsaba – Kecskemét – Budapest irányban haladók számára”, áll a Magyar Építők oldalán.