Péntek délelőtt hivatalosan is átadták a megújult Alkotmány utcát. Az 1343 méternyi útszakasz teljes hosszában 6 méteresre bővült és új burkolatot kapott. A frekventáltan használt részek környékén az út két oldalán parkolók létesültek, ahol szükséges volt, ott fedett csapadékelvezetőt alakítottak ki, a beépített zöldterületek pótlására fákat ültettek. A kivitelezést az Integrál Építő Zrt. végezte.
“Ünnepnapunk van, hiszen utat adunk át, még a nap is kisütött. Régi álma ez az Alkotmány utcán lakóknak., mondta Hodálik Pál polgármester az átadó kezdetén.
Először az Alkotmány utcai sportcsarnok elkészültekor vetődött fel az előtte levő utca szélesítése. Az első tervek még 2010 előtt készültek el. Akkor még bizottsági elnökként a lakosokkal folytatott egyeztetésen hangzott el, hogy “bárcsak már holnap elkezdődne””, emlékezett vissza Hodálik Pál.
Évtizednyi időnek kellett eltelnie, mire sikerült forrást szerezni a 6 méteresre szélesítésre. Závoda Ferenc képviselővel a Békés Vármegyei Közgyűlésben szolgáltak képviselőként, amikor döntés született a beruházásról, most pedig képviselőként és polgármesterként van lehetőségük az utat átadni.
“Az Alkotmány utca 1343 méteren újult meg, 94 parkoló került kialakításra, ebből 54 valamilyen formában korábban létezett, 40 új épült. A parkolók bővítése szükségessé tette a zárt csapadékvíz elvezető készítését. Az elveszett zöldterület pótlására 49 facsemete került elültetésre”, öntötte számokba az elvégzett munkát. Méltatta Dankó Béla lobbitevékenységét, ami nélkül ez nem valósulhatott volna meg.
A bruttó 472 milliós teljes költségvetésből a Ligeti útra fordított 32, illetve az Alkotmányra költött 251 millió után maradt egy kis pénzmaradvány, aminek felhasználására kérelmet adtak be az irányító hatóság felé, hogy azt a Móra Ferenc utca, illetve a Malom utca egy szakaszának felújítására fordíthassák.
Kérte Dankó Béla képviselőt, ahogy sikeresen lobbizott a projekt létrejöttéért, ennek a két utcaszakasz felújításának megvalósításában is hasonlóképp sikeresen járjon el.
“Egyik legfontosabb feladata egy település mindenkori vezetésének, hogy figyelmet fordítson az alapinfrastruktúrára. Ez egy örök körforgás, fel kell újítani az elkopottakat, az újakra forrásokat szerezni.” Ezt már Dankó Béla országgyűlési képviselő tette hozzá.
“Fontosak az útfejlesztések, nemcsak a belterületiek, hanem a külterületi útjaink is. Az itt élőknek nem kell elmondani, mennyire vártuk azt a pillanatot, ami áprilisban bekövetkezik, amikor átadják az M44-es M5-ig tartó még hiányzó szakaszát, és be leszünk kötve az országos gyorsforgalmi úthálózatba”, kanyarodott a település megközelítésének kérdésére.
A legutóbbi, 2019-ben kezdődött fejlesztési ciklus alatt Szarvas városába 21 milliárd Európai Unióból származó forrás érkezett. Emellé hazai forrásból is valósultak meg beruházások. “Ez meg is látszik a városon, sokfelé irigyelt településről van szó, hiszen mind a munkáltatói, mind a munkavállalói oldalról, élhetőség szempontjából irigyelt Szarvas városa”, jelentette ki Dankó Béla. Kérte a városvezetést, figyeljenek oda az itt lakók igényeire, igyekezzenek minden olyan fejlesztési igényt megvalósítani, ami a helyieket szolgálja.
Heinz Gyula, a térség öt önkormányzata – ezek egyike Szarvas – tulajdonában levő, a projektelőkészítést és a projektmenedzsmentet végző Körös-menti Települések Fejlesztéséért Nonprofit Kft. képviseletében bemutatta a projekt életútját egészen a pályázat 2022. június 1-i benyújtástól kezdődően, csakúgy, mint a számszaki adatokat. Megismételte, a projekt teljes összköltsége 472 millió volt, amibe beletartozott a – korábban átadott – Ligeti út 330 méterének felújítása. A sikeres közbeszerzési eljárásnak köszönhetően a már megvalósult fejlesztések költsége felett 149 millió maradványköltség képződött, amit a Hodálik Pál által is elmondott területen útfejlesztésére kívánnak felhasználni.
Az beszédeket követően megtörtént a nemzeti színű szalag átvágása, majd az esemény hordógurítással zárult.