in , ,

Békésszentandrás diszkrimináció miatt az Európai Unióhoz fordul

Az M44-es idevonatkozó tervrészlete

Az M44-es út végleges tervein két szarvasi, két csabacsűdi és nulla békésszentandrási rácsatlakozási csomópont (fel- és lehajtó) szerepel. Itt csupán felüljáró épül majd a békésszentandrás-szentesi összekötő út felett, de lehajtani nem lehet. A település vezetői diszkriminatívnak tartják ezt a megoldást, ezért az Európai Unióhoz fordulnak.

A probléma nem új keletű. A legelső, eredeti terveken még szerepelt lehajtó Szentandrásnál, de később ez eltűnt, a végleges terveken már nem volt ott. A község korábbi és mostani vezetői hosszú évek óta próbálnak lobbizni a lehajtó érdekében, sajnos eredménytelenül. A tervek átdolgozása és engedélyeztetése ugyanis hosszú időt és nagy pénzeket emésztene fel, ezért nincs sok esély a sikerre. Egy korábbi (Fónagy János államtitkár által 2011-ben közölt) adat szerint egyébként a csomóponti ágak megépítése 600 millió forint lenne, a bekötőút pedig további 1 milliárd forintba kerülne.

Ha reálisan nézzük a dolgokat, a legnagyobb esély tehát arra van, hogy Békésszentandrásra a szarvasi lehajtótól visszafordulva lehet majd eljutni az M44-esről. Békésszentandrás ebbe nem kíván belenyugodni, ezért úgy döntöttek, mivel uniós forrásból épül majd a gyorsforgalmi út, így az Európai Unióhoz fordulnak a megítélésük szerint diszkriminatív megoldás miatt.

A régóta remélt M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt-Kondoros közötti 61,4 kilométeres szakaszára egyébként még 2008-ban kiadták az építési engedélyt, amely időközben lejárt. A Nemzeti Közlekedési Hatóság Útügyi, Vasúti és Hajózási Hivatala a közelmúltban 2015. május 31-ig meghosszabbította az engedélyt.

Vélemény, hozzászólás?

Sipos F. Tamás (hevesblog.hu)

Cipő nélkül is hazajött a Republic

Felnőttem