Menu
in ,

Szilvanap: szaporodtak a szakmai lábak, nagyobb hangsúlyt kap a marketing

Szilvanapi sajtótájékoztató

Az idei szilvanap a korábbi kettő helyett már három szakmai lábon áll. A Cervinus Teátrum és az önkormányzat mellett a TDM (Turisztikai Desztináció Menedzsment) is bekapcsolódott a szervezésbe. Többek között ezt is megtudhattuk a XVI. Szilvanappal kapcsolatos sajtótájékoztatón, melyet hétfőn délután tartottak a Cervinus Teátrumban.

Csasztvan András, a Cervinus Teátrum ügyvezetője, egyben a szilvanap főszervezője elismeréssel szólt a TDM-szervezet marketing terén végzett munkájáról. Az ő ötletük volt például az is, hogy elsősorban a női közönséget célozzák meg. Ezt szolgálja egyebek mellett a süteményes vonal erősítése.

Ami a helyszínt illeti, azzal kapcsolatban Csasztvan András megjegyezte: az Erzsébet-ligetben kisebb terület áll rendelkezésükre, mint az Ótemplom környékén volt, ez főleg a vásározók sátrainak elhelyezésénél okozhat némi problémát. Összesen három nagy fesztiválsátrat helyeznek el, egyet az 1-es, kettőt a 2-es köröndön.

A már megszokott programelemek közül megmaradtak a gasztronómiai bemutatók (Prohászka Bála irányításával). Új viszont a korábban meghirdetett „Szarvas kedvenc szilvás sütije” receptverseny, melynek – ahogyan azt Décsei Mónika, a Cervinus Teátrum rendezvényház-vezetője a sajtótájékoztatón elmondta -, éppen ma este születik meg a végleges eredménye. A versenyre egyébként 38 pályázó mintegy 70 receptet küldött be. A szilvanapok idején a legfinomabb süteményeket a látogatók meg is kóstolhatják majd a családi sátorban, ahol a szombati napon Novodomszky Éva, a köztévé szarvasi származású műsorvezetője lesz a házigazda. Novodomszky Évának köszönhetően egyébként csütörtökön reggel Csasztvan András vezetésével egy kisebb szarvasi csapat lesz a Családbarát magazin vendége, így a tévén keresztül is lehetőségük nyílik felhívni a figyelmet a fesztiválra.

A programokról szólva Csasztvan András hangsúlyozta: a legkisebbektől a legidősebbekig mindenkinek igyekeznek a kedvében járni. Idén 4-4 fős küldöttségek érkeznek a testvérvárosokból. Természetesen most is lesz pálinkaminősítő verseny, lehet vásárolni szilvás gombócot és mintegy 25-30 csapat főz majd a helyszínen szilvalekvárt. A civilek sem maradnak ki a rendezvényből, az ő fő törzshelyük a Civil tisztás lesz. A szervezők egyébként – amint azt Gombár Hajnalkától, a Cervinus Teátrum sajtószóvivőjétől megtudtuk – idén sok új frappáns elnevezést találtak ki. A Civil tisztás mellett lesz például Kölyöksziget, Süti-sor, Gazdasziget, Lekvár-köz, Pálinka-lelőhely és Szilvásgombóc-lelőhely is.

A tavalyihoz hasonló létszámú – több mint száz – vásározóra számítanak. Csasztvan András szerint az új helyszínen nagyon hiányoznak majd a tematikus belső udvarok, amelyeket az elmúlt három évben – amikor az Ótemplom környéke szolgált helyszínül – már megszerettek a látogatók.

A fesztivál 12,5 millió forintos költségvetésének mintegy 25 százalékát marketingre fordítják, idén ezen a téren nagyon erősítettek. Mihály Mariann TDM-menedzser elmondta: több televíziós műsorban, gasztronómiai és női magazinban, valamint internetes oldalon is hírelik a fesztivált. A 44-es út mentén két óriásplakátot helyeztek el, s természetesen a helyi médián keresztül is igyekeznek minél több információt eljuttatni az emberekhez. Az eredmények már látszanak: a szálláshelyeken 2-3-szor annyian érdeklődnek, mint a korábbi években.

Csasztvan András hangsúlyozta: amikor a fesztivál költségvetéséről beszélünk, ne feledjük azt sem, hogy nem csak kiadások, hanem jelentős bevételek is vannak. A részletes költségvetési terv számait egyébként bárkinek szívesen megmutatják.

Leave a Reply

Exit mobile version