Május 2-án kezdődött meg a Cervinus Teátrumban Pozsgai Zsolt – Gulyás Levente Az Akácember című musicaljének próbája, Dósa Zsuzsa dramaturgiájával és rendezésében. A sajtótájékoztatón a színészek, még nem ismerik a rendezői koncepciót, még nem olvasták a szövegkönyvet, de lélekben már szerepükre felkészülten érkeznek. A sajtótájékoztató után Tatár Bianka és Timkó János színművészekkel, Vályi Boldizsár gyermekszínésszel és Egyed Zoltán díszlettervezővel beszélgettem.
Egyed Zoltán különleges díszleteit már a Jókai Színház előadásain is megcsodálhattuk, akár itt Szarvason is. Dósa Zsuzsa rendező őt kérte fel, hogy tervezze meg Az Akácember díszletét. Az érdekesség az, hogy elkészült a Cervinus Teátrum forgószínpada is, ami először Az Akácember című előadásban lesz látható.
Békéscsabán dolgozol?
Egyed Zoltán: Békéscsabán is sokszor vannak munkáim.
Hogyan került sor a szarvasi munkára?
E.Z.: Egy napon Dósa Zsuzsa hívott fel, hogy szeretne egy díszlettervet, így indult.
Mi volt a fő elképzelés?
E.Z.: Amikor mélyebben szembe kerültem Tessedik munkásságával, nagyon lenyűgözött. Zsuzsával beszélgettünk arról, ha Tessedik Amerikában született volna, már film lenne az életéről, a hitéről. Élete nagyon sokrétű. Amikor tervezek, szeretem elkapni, érezni a hangulatot, a miliőt, amiben az ember élt, megérezni a hangulatot. Emiatt sokat sétáltam Szarvason, megnéztem a Tessedik tanyát is, és ott jött egy érzés, hogy mit kell csinálni. Meglepett, hogy mennyi inspiráció van itt Szarvason. És persze az akác! Az „akácságot” szerettem volna kiemelni, nem, mint dekorációt, hanem mint jelenséget, ami van.
A díszletterv csodálatos, mert egyszerű, aki eljön megnézni megérti, hogy az egyszerűsége, a letisztultsága emeli naggyá. E díszletek között éli majd színpadi életét Tessedik Sámuel, és mindazok, akik hozzá kötődnek valamilyen formában.
Zoli, köszönöm a beszélgetést, örülök, hogy Szarvason vagy, további sikereket kívánok!
Galambos Edit
Fotó: Babák Zoltán